Novi Mercedes-AMG C 63 postavlja neke nove standarde kada je pogon u pitanju. U pitanju je jedna prava hibridna ergela velike snage, ali sa samo četiri “grla”
Cilindri se poslednjih godina osipaju poput zakasnelog prolećnog snega – brzo i neumoljivo. Nemam snage da nabrajam i da se prisećam o koje sve automobile se surova racionalnost ogrešila. Setio sam se, evo, ne tako davno promovisanog Ford Mustanga sa četvorocilindričnim turbo motorom. “Masl kar” sa četiri cilindra… Najnovije iznenađenje, mada iskreno to više i nisu neka iznenađenja, stiže iz Mercedesa. Novi AMG C 63 ima motor od takođe četiri cilindra.
I sve je kod novog C AMG-a u superlativima kada se gledaju tehnički podaci. Siguran sam da će biti u superlativima i u vožnji, ali mozak prosečnog zaljubljenika u automobile ne može da ne razmišlja o ona četiri cilindra. U Mercedesu su bili prilično nemilosrdni, pa sa V8 nisu smanjili na V6, nego logikom – hajde odmah da presečemo, zašto da idemo korak po korak, i ubacili dobro poznati četvorocilindraš.
Kada kažem dobro poznati, mislim na onaj dvolitarski četvorocilindraš koji pokreće veliki broj manjih AMG modela već godinama. Ipak, on je kod novog AMG C 63 bitno drugačiji. Zapravo, u pitanju je trenutno najsnažniji četvorocilindraš na svetu. Raspolaže sa 476 konjskih snaga. Ovakva ergela iz samo dva litra radne zapremine je donedavno bila nezamisliva. Ipak ni to nije sve, tu je i elektromotor od 204 konjske snage za ukupni potencijal od 671 KS.
E sad smo već na brojkama koje su OK kada je sportista ovog kalibra u pitanju. Naravno, izuzev broja cilindara. Što se brojeva tiče još jedan je pomalo neobičan, a to je broj od 2.300 kilograma koliko AMG C63 sada ima, pošto je dodat hibridni pogon sa baterijom. Sasvim sam siguran da su se u Mercedesu dobro potrudili da se i pored viška kilograma ovaj automobil dobro vozi, ali ostaje pitanje – šta ćemo bez zvuka osmocilindraša?
U Štutgartu imaju i na to pitanje spreman odgovor, bar što se vozača i putnika tiče, ali će prolaznici ipak ostati uskraćeni za karakteristično AMG V8 brundanje. Naime, u kabini će se čuti dobro poznati V8 zvuk koji će dopirati iz ozvučenja. Znam, i ja sam razočaran, ali znam kako taj “veštački” zvuk može da bude uverljiv.
I opet dolazimo do one stare priče – istinski zaljubljenici u automobile će da oplakuju V8 motor, da kritikuju odluke proizvođača, ali sve to zapravo nema nikakvu težinu. Tu je armija mladih vozača koji u principu ne razumeju o čemu je zapravo reč i kojima će sve biti kako treba. Da budem iskren i objektivan dokraja – sa novim AMG C 63 i jeste sve kako treba. To je sportska limuzina sa četvora vrata i velikim gepekom koja do sto kilometara na čas stiže za 3,4 sekunde. Objektivno, nema se šta zameriti.
Nama malobrojnima ostaje samo da oplakujemo ona negde zauvek izgubljena četiri cilindra. I još da budemo srećni, jer pitanje je koliko će i ova četiri što su preostala poživeti, a kada će iz AMG-a stići prvi električni sportista. Verovatno brži od svih prethodnih benzinskih… |