Modele Cayenne, Macan, pa i Panameru, neće biti teško jednog dana elektrifikovati, ali veliko je pitanje šta Porsche planira sa modelom 911
Na netu se u poslednje vreme sve češće pojavljuju špijunski snimci redizajnirane verzije Porsche-a 911. Sve verzije, kupe, kabriolet, čak i Turbo verzija, viđene su tokom finalnih testiranja. Snimljena je i Safari verzija, a reč je o izdignutoj verziji sa off road ojačanjima i 4x4 pogonom, prvenstveno namenjena užitku van asfalta.
Ono što je samo nezvanično najavljeno je to da će prilične izmen doživeti i kokpit. Naravno, uređenje će ići u daljem procesu digitalizacije. Instrumenti su do sada imali atraktivan analogni obrtomer okružen ekranima koji smuliraju analogne pokazivače, naravno sa opcijom izbora prikaza najrazličitijih informacija. Očekuje se da instrumenti budu potpuno digitalizovani.
Nema nikakvih najava po pitanju motora, a tu se očekuju manje izmene, možda u blagoj rekalibraciji i manjem povećanju snage i obrtnog momenta. Ono što se očekuje je to da će kroz redizajn Porsche-ovi stručnjaci nekako u postojeću platformu upakovati i hibridni pogon. E, to je već novost. Štaviše, to neće biti neki hibrid tek tako radi fore, već će hibridni 911 biti snažniji i od Turbo verzije. Slično kao i kod modela Panamera.
Sve ovo navodi na razmišljanje – šta Porsche planira sa modelom 911? Sa modelima Cayenne, Macan će biti lako. Kupcima u jednom trenutku vervatno neće biti teško objasniti kako je Cayenne sada isključivo električni model. I on će, siguran sam, biti super. Ubrzavaće bolje od bilo kog Cayenne modela pre, biće tih, udoban… Isto važi i za model Macan, a ni Panameru neće biti teško “prevesti na struju”, samo da se ona koncepcijski u ponudi modela odvoji od Taycan-a.
A šta raditi sa legedom? Kakva sudbina čeka 911-icu? Pretpostavljam da će posle ove 992 serije biti prostora za još jednu “normalnu” 911-icu, pokretanu benzinskim bokser motorma, ali posle toga… Veliko je pitanje. Ako se elektrifikacija bude odvijala tempom koji se trenutno najavljuje, taj neki sledeći 911 će morati da pokreće električna energija.
Pretpostavljam da u Porsche-u imaju neki plan, pitam se samo kakav… Kako će automobil koji je kultni status stekao zahvaljujući tome što ima motor na pogrešnom mestu, nastaviti da živi u obliku automobila kod kog motora ni nema. Zapravo ima, ali nikoga nije briga ni gde je taj motor, ni šta radi, a ponajmanje kako izgleda. Kada ste se poslednji put zapitali gde se nalazi i kako izgleda motor u modelu Taycan?
Imam jednu ideju – mogu u rep te buduće električne 911-ice da stave bateriju. Tako će dobiti novu vrstu kultnog statusa nevaljaog momka kod kojeg nije sve kako treba, ali ga svi baš zbog toga vole. Tako će decenijma moći da se priča kako je i električni 911 neposlušan jer ima pretežak zadnji deo. Šalim se naravno, ali zista bi bilo lepo ponekad prisustvovati sastancima na najvišem nivou u Porscheu i oslušnuti šta planiraju i kakva budućnost čeka legendu. Jer 911-ica nije bi Bugatti Chiron ni Rolls Royce Phantom. Čini mi se da će legendarni Porsche biti najteže prevesti na struju… |