Naravno da nije najavljeno baš tako, ali Audijeva studija Activesphere je već prozvna kao konkurencija etabliranim terencima Mercedesa i Land Rovera. Ipak, na potpuno drugačiji način
Smelo stilizovani studijski model Audi Activesphere jeste veoma originlan i smeo, ali prema najavama iz Ingolštata, u serijskoj proizvodnji bi mogao da se nađe već tokom 2027. godine. Istina dizajn i neka tehnička rešenja su veoma radikalni, pa je pitanje šta će se od njih naći u serijskoj proizvodnji.
Za razliku od modela koji su već označeni kao mogući kokurenti, Audi je značajno drugačije stilizovan. “Kockastu” formu je zamenila zaobljena aerodinamična linija po ugledu na kišnu kap. To garantuje atraktivnost, ali i znatno bolju aerodinamiku.
Ovakva forma karoserije pored ovih benefita donosi i neke nedostatke, kao što je na primer manje raspoloživog prostora i manje praktičnosti. U Audiju su to rešili na originalan način. Zadji deo karoserije se otvara poput “pik ap” modela, tako što se peta vrata obaraju nadole.
Ipak, kako je reč o premijum modelu, a ne radnoj mašini, ta radnja se obavlja pritiskom na prekidač. Tada se i zadnje staklo pomera na klizačima napred prema krovu, kako bi se maksimalno povećao koristan tovarni prostor ovoj pet metara ovog SUV modela.
Podrazuumeva se da je pogon električni na sva četri točka. Za pogon su zadužena dva elektromotora raspoređena na osovinama, koji raspolažu sa 435 konjskih snaga i 720 njutnmetara obrtnog mometa. Dovoljno za ubrzanje do sto kilometara na čas za samo 4,9 sekundi.
Baterija smeštena u podu vozila obezbeđuje autonomiju od 600 kilometara. Ona se dopunjuje na brzim punjačima od 270 kW. Od pet do 80 odsto kapaciteta se regeneriše za samo 25 minuta, a samo deset minuta punjenja je dovoljno za dodatnih 300 kilometara.
Kabina je uređena veoma futuristički, a Audi eksperimentiše na nekim potpuno inovativnim komandama. Interfejs za komunikaciju nije u formi ekrana osetljivih na dodir, već preko komandi koje se hologramski projektuju unutar kabinskog prostora. Sasvim je sigurno da se ovo rešenje neće naći na serijskom modelu, ali činjenica je da kompanije traže zamenu za sitem komandovanja putem “tač skrin” tehnologije. |