DriveGreen magazin - Green je IN

Jogger je prva Dacia sa hibridnim pogonom

Dacia Jogger je prvi model rumunskog proizvođača koji se nudi sa hibridnim pogonom, a u salone bi trebao da stigne tokom marta 2023. godine

Dacia Jogger hibrid

Dacia Jogger je prvi model rumunskog proizvođača koji se nudi sa hibridnim pogonom, a u salone bi trebao da stigne tokom marta 2023. godine

Dacia Jogger Hybrid 140 uskoro stiže u prodajne salone, a sasvim je izvesno da će to biti jedan od najinteresantnijih hibrida na tržištu, bar kada je cena u pitanju. Ono što je već sada sigurno je to da će ovaj model biti prilično popularan. Naime, standardna Dacia Jogger je po promociji, pre oko godinu dana, ubeležila 83.000 porudžbina.

DACIA Jogger HYBRID 140 4

Takođe, ono što je interesantno je to da su čak dve trećine prodatih Jogger-a u Evropi opremljene fabričkim gasnim TNG uređajem, a takođe dve trećine prodatih modela je u najvišim paketima opreme. Dakle, većina kupaca ceni nisku potrošnju, a pritom je spremna da doplati za najskuplnju verziju.

U takav profil kupaca se Jogger Hybrid 140 savršeno uklapa. Testovi tokom razvoja modela su potvrdili da Jogger Hybrid u gradskim uslovima vožnje ima 40 odsto nižu potošnju od standradne benzinske verzije.

DACIA Jogger HYBRID 140 6

I pored toga, performanse ovom automobilu neće nedostajati. Ukupni potencijal od 140 konjskih snaga stiže iz benzinskog motora od 1,6 litara radne zapremine sa 90 KS, kojem asistira elektro-pogon. Autonomija sa jednim punjenjema rezervoara je čak 900 kilometara.

Ono što je najvažnije, hibridni pogon se ne odražava negativno na ponudu prostora, što je jedan od glavnih aduta modela Jogger. Naime, baterija se nalazi smeštena ispod poda prtljažnika, na istom mestu gde se kod LPG verzija nalazi gasni rezervoar. Na taj način Jogger Hybrid se nudi i u verzijama sa pet i sedam sedišta, sa istim nivoom prostranosti kao i kod standardnih verzija.

DACIA Jogger HYBRID 140 3

Primetne su promene i u kabini. Klasične analogne instrumente menja sedmoinčni ekran koji prikazuje parametre rada hibridnog sistema. Tu je sada ručica automatske transmisije, a sve verzije su standardno opremljene automatizovanom električnom parkirnom (ručnom) kočnicom, čime je oslobođa dodatni prostor između sedišta.

Detaljniji podaci o nivoima opremljenosti i cenama za sada nisu poznati. Ipak, Dacia već sada najavljuje da će za bateriju da važi osmogodišnja garancija ili 160.000 pređenih kilometara, tako da nema osova sumnjati u pouzdanost ovog rumunskog hibrida sa Renault tehnologijom. |