Testiranja se bliže kraju, a novi Austral već je na putevima. Stručnjaci za procenu vozila, kao što su Frederic i Benjamin, testiraju vozilo u stvarnim uslovima kako bi definisali završna doterivanja. U ovom članku otkrivamo koja je njihova uloga u razvoju novog SUV-a, toliko ključnog za Renaultovo osvajanje C-segmenta ponovo
Rad na automobilu kao što je novi Austral podrazumeva saradnju svih timova na razvoju njegovih karakteristika. Popis ovih karakteristika je dugačak, raznovrsan i seže u sva područja: upravljivost i prianjanje na putu, udobnost, kočenje, performanse, potrošnja, ergonomičnost, povezivost i drugo.

Svaka funkcionalnost mora da zadovolji ciljeve koji su jasno definisani od samog početka, a odnose se na očekivanja i potrebe ciljnih kupaca. Pri tome se u obzir uzima obećanje brenda koje ovaj proizvod treba da potvrdi, kao i obeležja sličnih vozila drugih proizvođača. Na kraju, dizajniranje vozila znači postavljanje kvantitativnih i kvalitativnih ciljeva za svaku funkcionalnost i merenje ispunjenosti tih ciljeva u svim fazama razvoja. Od početka do kraja prodaje, finalni proizvod mora delovati privlačno i kupcima i brendu kao i da predstavlja racionalan izbor.
Upoznajmo Frederica i Benjamina, stručnjake zadužene za procenu novog Renaulta Austral. Frederic je član Odeljenja za planiranje proizvoda Renault Grupe, odgovornog za definisanje trendova kao i određivanje ciljnih kupaca i karakteristika za svako novo vozilo. Benjamin, s druge strane, dolazi iz Odeljenja za inženjering Renault Grupe, posvećenog pronalaženju tehničkih rešenja za nova vozila kao što je Renault Austral. Zajedno sa timom inženjera, Benjamin brine da sva tehnologija u vozilu funkcioniše tehnički besprekorno.

Benjamin i Frederic se bave različitim stvarima, ali njihove dužnosti se preklapaju u jednom važnom području: razmeni neutralnih i objektivnih informacija o vozilu koje se testira. Oni su ti koji se stavljaju u poziciju kupca kako bi proverili da li karakteristike Renault Australa ispunjavaju zacrtana očekivanja. Dvojica kolega, svaki iz svog ugla, procenjuju vozilo i zatim upoređuju svoja mišljenja.
„Da bismo izvršili zadatak, razmenjujemo subjektivna mišljenja koja formuliišemo na vrlo analitički način. Moramo da znamo kako da izložimo svoje utiske i potkrpimo ih činjenicama iz svakog ispitanog područja, kao što su prianjanje, vešanje, upravljanje, kočenje i performanse.”
Kada sarađuje sa svojim kolegama inženjerima, Frederic im prenosi tehničke specifikacije koje se, u skladu sa osnovnim očekivanjima ciljnih kupaca, definišu za svako vozilo. Frederic nije direktno uključen u tehnički dizajn samog modela, što znači da može nezavisno da procenjuje napredak svakog projekta koji nadgleda. U projekte se uključuje redovno ili po potrebi kako bi stručno predstavio svoje utiske. U slučaju novog Australa, Frederic deli svoje analize sa Benjaminom i njegovim timom.

Benjamin, sa druge strane, svakodnevno kontroliše i usmerava tehnički razvoj novog Australa. Zajedno sa svojim timom garantuje za tehnička rešenja koja će se implementirati u vozilo. U tom smislu je svakodnevno uključen u definisanje i proveru relevantnosti odabranih tehničkih rešenja. Benjamin je, baš kao i Frederic, odgovoran za testiranje konačnog proizvoda u stvarnim uslovima i iz ugla kupca.
„Istina je da mnogo raspravljamo. Ali takav je naš posao – drugačiji ni ne može biti. Najvažnije je od svega to da odluka koju donesemo bude u najboljem interesu kupaca. Na kraju uvek dođemo do kompromisnog i pravog rešenja za naše kupce. Moram reći da to nije uvek lako postići, ali jednom kad uspemo, osećaj je fantastičan” dodaje Benjamin.
Frederic objašnjava: „Ako vozilo koje testiramo ne ispunjava neke od zadatih kriterijuma, slobodni smo da damo negativnu ocenu. To znači da prototip ne može da predje u sledeću fazu razvoja dok ga timovi inženjera ne prilagode.”

Rad na proceni budućeg vozila započinje otprilike 18 meseci pre službenog predstavljanja automobila. Sam postupak počinje ispitivanjem testnog modela koji se zasniva na postojećem vozilu, ali od njega se razlikuje konstrukcijom kao i novim komponentama i delovima. Ova tajanstvena vozila se ističu izmenjenom karoserijom i drugim vidljivim razlikama, obično razmakom između točkova i međuosovinskim razmakom, ali uprkos tome teško ih je identifikoati. Privlačno kamuflirani i vešto sastavljeni testni modeli, ovi tehnički hibridi se testiraju do krajnjih granica.
Dvanaest meseci pre početka prodaje vozilo se sve više testira u stvarnim uslovima i postupno poprima stil i strukturni dizajn sličan onom kod serijskog modela. U poslednjoj fazi razvoja prototipi gotovo u potpunosti poprimaju izgled serijskih modela i na njima se sprovode završna ispitivanja uskladjenosti. |