Trideset godina nakon predstavljanja koncept automobila Boxster, Porsche predstavlja dosad najsnažniju verziju popularnog roadstera. Pokreće ga visokoturažni atmosferski motor iz modela 911 GT3
Evo još malo radosti za tradicinaliste, pre potpune elektrifikacije svega… Porsche kruniše liniju svog sportskog modela 718 sa centralno postavljenim motorom dizajniranim za maksimalno uživanje u vožnji: novi 718 Spyder RS pandan je modelu 718 Cayman GT4 RS sa otvorenim krovom.
Po prvi put, atmosferski šestocilindrični bokser snage od 368 kW (500 KS) iz 911 GT3 pojavljuje se u sportskom automobilu sa otvorenim krovom i centralno postavljenim motorom. Ista lagana pogonska visokoturažna jedinica takođe pokreće trkački automobil Porsche 911 GT3 Cup.
Pogonski sklop novog modela 718 Spyder RS identičan je pogonskom sklopu modela 718 Cayman GT4 RS coupe. Bokser motor sa šest cilindara, ukupne zapremine od 4,0 litre, vrti se do 9.000 obrtaja u minutu, proizvodi maksimalnu snagu od 368 kW (500 KS) uz maksimalni obrtni moment od 450 Nm.
U kombinaciji sa sedmostepenim PDK menjačem kratkog hoda, šestocilindrični motor katapultira ovaj roadster sa dva sedišta od 0-100 km/h za 3,4 sekunde. Automobil stiže do granice od 200 km/h za samo 10,9 sekundi.
U poređenju s modelom 718 Spyder bez oznake 'RS', novi vrhunski model ne samo da koristi dodatnih 59 kW (80 KS), već za čitavih pola sekunde ranije stigne do 100 km/h. Najveća brzina sada je 308 km/h umesto 300 km/h.
Kao i svaki moderni RS model, novi 718 Spyder RS dostupan je isključivo sa Porscheovim PDK menjačem sa dvostrukim kvačilom. Ovaj menjač munjevito prolazi kroz svojih sedam stepeni prenosa i garantuje maksimalne performanse. Polugice menjača omogućavaju vozaču da zadrži ruke na upravljaču čak i kada ručno menja brzine. Alternativno, vozač može koristiti ergonomski dizajniranu ručicu menjača na centralnoj konzoli.
Boljim performansama ne doprinosi samo snažniji motor već i snižena ukupna masa novog modela od samo 1.410 kilograma. Spyder RS je za 40 kg lakši od verzije 718 Spyder (PDK). Konačno, pet kilograma je lakši od zatvorenog 718 Cayman GT4 RS.
Novi 718 Spyder RS stiže sa jednoslojnim laganim mekanim krovom kojim se manuelno upravlja. Dizajn je neverovatno kompaktan i sastoji se od dva dela: panoramskog dela i deflektora za vremenske uslove. Oba se mogu u potpunosti ukloniti i u vozilo se mogu spakovatii zajedno ili pojedinačno.
Kompletan krov, uključujući prateće mehaničke delove, težak je tek 18,3 kg. To je za celih 7,6 kg manje od 718 Spydera i 16,5 kg manje od 718 Boxstera. Vozači koji žele da olakšaju vozilo za dodatnih osam kilograma mogu ostaviti kompletan gornji deo kod kuće, pod uslovom da vremenski uslovi to dozvole. |