Mercedes-Benz AMG ONE - F1 tehnologija stiže na ulicu

Pogonski sistem, arhitektura, materijali i performanse ukazuju da je Mercedes možda napravio i najsavršeniji hiperautomobil današnjice

Mercedes-Benz AMG ONE

Pogonski sistem, arhitektura, materijali i performanse ukazuju da je Mercedes možda napravio i najsavršeniji hiperautomobil današnjice

Mercedes je predstavio produkcijsku verziju supersportskog automobila AMG ONE, kako bi obeležio 55 godina od osnivanja kompanije AMG, koje sa na mapi svetske automobilske industrije nalazi od 1. juna 1967. godine. Atraktivni dvosed sa sobom donosi najmoderniju i najefikasniju hibridnu tehnologiju koja se trenutno koristi u bolidima Formule 1, a sa kojom je Mercedes u tom šampionatu dominirao tokom tzv. „hibridne ere“.

Mercedes Benz AMG ONE 03

Hibridni sistem, koji se sastoji od jednog motora sa unutrašnjim sagorevanjem i četiri elektro-motora, isporučuje ukupnu snagu od 782 kW (1063 KS), a sposobni su da poteraju AMG ONE do maksimalne brzine od 352 km/h. Kompleksan razvoj ove pogonske jedinice u potpunosti je sproveden u saradnji sa ekspertima koji su zaposleni u Mercedes-AMG odeljenju za proizvodnju visokoperfomantnih motora za Formulu 1 u Briksvortu.

Mercedes Benz AMG ONE 04

Jedinstveni hiperautomobil, uz najsavremeniju pogonsku jedinicu, donosi i druge tehnologije iz savremenog auto-sporta, kao što su monokok i karoserija od ugljeničnih vlakana, aktivna aerodinamika i push-rod ogibljenje. U nekim slučajevima, kako tvrde kreatori, ova kompleksna tehnologija doprinosi da AMG ONE pruža čak i više nego u samim bolidima Formule 1. AMG ONE je opremljen i 4MATIC+ adaptivnim pogonom na svim točkovima sa zadnjom osovinom koju pokreće hibridni sistem i prednjom osovinom sa elektro-pogonom i kontrolom obrtnog momenta. Takođe, automobil može da se kreće isključivo na električnu energiju.

Mercedes Benz AMG ONE 05

Agregat u pogonskom sistemu je 1,6-litarski turbo V6 koji se „vrti“ do 11.000 o/min. i trenutno se nalazi i u bolidima Formule 1 koje pokreću Mercedesovi motori. Kao i kod njih, AMG ONE takođe ima sistem prikupljanja izduvnih gasova za pokretanje turbine (MGU-H), čime je potpomognut rad punjača na manjim obrtajima motora, čime se postiže gotovo trenutna reakcija na pritisak pedale gasa i optimizovano ubrzanje. Automobil je opremljen i MGU-K sistemom za sakupljanje kinetičke energije sa maksimalnom izlaznom snagom od 120 kW, koja može da se skladišti u bateriji ili da direktno napaja elektro-motore na prednjoj osovini.

Mercedes Benz AMG ONE 06

Litijum-jonska baterija takođe je razvijena pomoću poznate tehnologije, a ona već može da se sretne u modelu AMG GT 63 S E Performance. Kapacitet iznosi 8,4 kWh i dovoljan je za prelazak 18,1 kilometar u potpuno električnom režimu. Inovacija stiže i u važnom segmentu hlađenja, a oko svih ćelija u bateriji u ovom hiperautomobilu kruži visokotehnološka rashladna tečnost koja ih hladi pojedinačno čime se dobija idealna temperatura (45 stepeni Celzijusovih) za optimalnu isporuku energije.

Mercedes Benz AMG ONE 07

Mercedes- AMG ONE opremljen je sistemom sa šest režima vožnje, a vozač je u mogućnosti da bira od poptuno električnog do sportskog režima za uslove na trkačkoj stazi. Režimi se razlikuju u odnosu na korišćenje električnog pogona, režima punjenja baterije, elemenata aktivne aerodinamike, visinu šasije…

U zavisnosti od režima, menjaju se i performanse, a u sportskim režimima vožnje AMG ONE, na primer, ubrzava do 200 km/h za samo sedam sekundi!

Mercedes Benz AMG ONE 09

Tome doprinosi i potpuno novi 7-stepeni automatizovani manuleni menjač, sa odnosima stepena prenosa koji su podešeni da smanje razliku u snazi prilikom prebacivanja u više stepene i tako drže turbo-motor u visokim obrtajima. Diferencijal sa zaključavanjem je integrisan u system transmisije.

Mercedes Benz AMG ONE 10

Specijalno za ovaj hiperautomobil razvijene su i aluminijumske i magnezijumske felne sa centralnim zavrtnjem koji osim estetske uloge imaju zadatk i da doprinesu aerodinamici i pomognu sprovođenju toplote iz kočionog sistema prilikom kočenja. Naravno, ni kočioni system nije svakodnevni, već je opremljen kompozitno-keramičkim diskovima.

Sama spoljašnjost automobila inspirisana je, takođe, Formulom 1 i svime šta perjanica auto-sporta donosi, a iz tog razloga je i motor centralno postavljen, sa kokpitom u krajnjem prednjem položaju, zbog čega se dobija i asocijacija na automobile iz trka izdržljivosti, što bi i moglo da bude takmičenje za neke ekstremne trkačke verzije ovog automobila.

Mercedes Benz AMG ONE 11

Sama kabina ovog automobila mogla bi da se opiše kao “Formula 1 za dvoje”. Koncept je da unutrašnjost bude ergonomski prilagođena za dvoje, koji će u svakom trenutku da imaju osećaj da se nalaze u trkačkoj mašini. Uključujući i pogled napred koji sadrži volan koji prilično podseća na upravljače iz bolide… Ekran umesto retrovizora, dva 10-inčna monitora, napa koža i dva USB priključka zvuče kao deo luksuzne opreme, ali obilje kompozitnih materijala u kabini jednostavno nedvosmisleno ukazuje šta je bila osnovna ideja kreatora – uživanje u vožnji u trenutno možda najsavršenijem hiperautomobilu današnjice koji će dinamičku svetsku premijeru da ima uskoro na “Festivalu brzine” u Gudvudu. |