Mercedes-Benz će 2023. otvoriti novo poglavlje za poslovnu limuzinu: nova E-Klasa priprema put u prelasku sa motora sa unutrašnjim sagorevanjem na električni pogon.
Izmene na karoseriji nove E-Klase su itekako primetne. Crna površina nalik panelu povezuje rešetku hladnjaka sa prednjim svetlima. Ovaj umetak u crnoj boji visokog sjaja vizuelno podseća na Mercedes-EQ modele. Nova E-Klasa standardno ima LED farove. Najvažnije unapređenje na zadnjem delu uključuje dvodelna LED svetla sa novom konturom i posebnim dizajnom: motiv zvezde u obe svetlosne jedinice daje poseban dizajn za dan i noć.
Ako je E-Klasa opremljena opcionim ekranom za suvozača, velika staklena površina MBUX Superscreen-a proteže se do centralnog ekrana. Vizuelno odvojen od ovoga je ekran vozača u vidnom polju vozača. Modeli bez suvozačkog displeja imaju veliki ukrasni element koji se proteže do centra. Vizuelno odvojen, čini se da centralni displej lebdi iznad konkavne površine ovog ukrasnog elementa.
Prednji deo instrument table je osvetljen svetlosnom trakom aktivnog ambijentalnog osvetljenja. Ona ide u širokom luku od vetrobranskog stakla, preko A-stubova i do vrata. Ovo stvara dodatan osećaj prostranosti. Sklop kontrolnih tastera koji naizgled slobodno plutaju u gornjem delu panela vrata odgovara izgledu staklenih površina ekrana.
Kada je u pitanju prostranost, E-Klasa je jedan od favorita u svom segmentu. Vozač ima pet milimetara više prostora za glavu nego kod prethodnog modela. Putnici pozadi posebno imaju koristi od dva centimetra dužeg međuosovinskog rastojanja: prostor za kolena i maksimalni prostor za noge povećani su za 10 odnosno 17 milimetara. Povećanje širine laktova u zadnjem delu je još veće: sada iznosi 1519 milimetara. Ovo je povećanje od 25 milimetara i skoro do nivoa S-klase. Kapacitet prtljažnika je do 540 litara.
Zahvaljujući sistematskoj elektrifikaciji i inteligentnom smanjenju, nova E-Klasa postavlja nove standarde u efikasnosti. Polovina svih modela biće plug-in hibridi četvrte generacije. Asortiman modela već postiže ovu visoku proporciju pri lansiranju na tržište. Tri od šest verzija E-Klase kombinuju prednosti vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem sa prednostima električnog automobila.
Motori sa unutrašnjim sagorevanjem su četiri i šestocilindrične jedinice iz trenutne Mercedes-Benz porodice motora. Pored turbo punjenja, i dizel i benzinski motori imaju inteligentnu podršku od integrisanog starter-generatora (ISG). Dakle, oni su blagi hibridi. Zahvaljujući novoj bateriji, snaga elektromotora je povećana sa 15 na 17 kW, a boost obrtnog momenta na 205 Nm.
Mercedes-Benz će ponuditi ne manje od tri plug-in hibridna modela četvrte generacije od lansiranja na tržište nove E-Klase. Sa snagom električnog motora od 95 kW (129 ks) i potpuno električnim dometom od preko 100 kilometara (WLTP), oni će u mnogim slučajevima i mnogo dana biti na putu isključivo na električni pogon, bez upotrebe motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Uslediće još plug-in hibrida sa dizel motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. |