Kada je Akio Toyoda svojevremeno rekao čuvenu rečenicu “no more boring car”, to se izgleda posebno odnosilo na model C-HR…
Kompaktni krosover Toyota C-HR je u svojoj prvoj generaciji bio jedan od najatraktivnijih automobila u klasi, ako ne i najatraktivniji. Sada je prikazana druga generacija, koja definiše neke potpuno nove standarde upadljvog i drugačijeg.
Postoje neke vizuelene sličnosti sa najnovijom verzijom modela Prius, a dvobojna karoserija je tu da dodatno doprinese atraktivnosti. Ono što je daleko važnije je to da su Toyota stručnjaci najavili da će noviitet ponuditi viši nivo praktičnosti. Obećano je više prostora na zadnjoj klupi, kao i veći prtljažni prostor. Takođe, po prvi put se Toyota C-HR nudi u “plag in” hibridnoj verziji, a iz Tojote poručuju da će kod “plag in” hibrida prtljažnik biti tek neznatno žrtvovan zahvaljujući centralnoj poziciji baterije.
“Plag in” hibrid će da raspolaže sa dvolitarskim benzinskim motorom i baterijom od 13,8 kWh koja obezbeđuje autonomiju u električnom modu od oko 65 kilometara. Kombinovna snaga sistema je 223 KS, što je dovoljno za ubrzanje do sto kilometara na čas za 7,4 sekunde.
Pored “plag in-a” u ponud će biti i standardni hibridi u dve verzije, sa motorom od 1.8 ili 2.0 litara radne zapremine. Redom ova dva hibrida će da raspolažu sa 140 ili 198 KS, odnosno ubrzanjem do sto kilometara na čas za 9,9 ili 8.1 seundu. U ponudi će se naći i 4x4 verzija koja ima elektromotor i na zadnjoj osovini.
Uređenje kabine kombinuje savremenu multimediju i ekološke standarde. Sedišta su presvučena tkaninama koje su izrađene od reciklirane PET ambalaže, a i brojne druge komponente su od recikliranih materijala. Zavisno od opreme, instrumente menja ekran dijagonale 12,3 inča, a istih dimenzija je i ekran multimedije na centralnoj konzoli.
Toyota najavljuje i neke inovacije. Jedna je i mogućnost vožnje sa samo jednom pedalom. Naime, biće u ponudi mogućnost podešavanja regenerativnog kočenja samo oduzimanjem gasa. Na taj način automobil može da usporava jednostavnim puštanjem desne pedale. Pritom vozač bira jedan od tri intenziteta koji najviše odgovara njegovom stilu vožnje, čime je eliminisana potreba za pritiskanjem kočnice u većini vozačkih situacija.
Najavljen je i sistem otključavanja i startovanja automobila bez ključa, samo uz aplikaciju mobilnog telefona. Pored toga, aplikacija će omogućiti parkranje daljinskom komandom samim telefonom, što je zgodno prilikom parkiranja na skučenim prostorima. |