DriveGreen magazin - Green je IN

Predstavljena je potpuno nova Porsche Panamera

Nova Porsche Panamera predstavlja svoju treću generaciju modela. Luksuzna limuzina ističe svoj sportski karakter zahvaljujući još snažnijim pogonskim sistemima

nova Porsche Panamera

Nova Porsche Panamera predstavlja svoju treću generaciju modela. Luksuzna limuzina ističe svoj sportski karakter zahvaljujući još snažnijim pogonskim sistemima

Potpuno nova Porsche Panamera se stilski oslanja na prethodnu verziju, ali je pritom i dovoljno inovativna. Ipak, kada je renomirani nemački brend u pitanju najviše inovacija se krije duboko ispod lima. Jedna od novih funkcija je i novi Porsche Active Ride sistem oslanjanja, koji kombinuje znatno unapređeni stepen komfora u vožnji sa sportskim karakteristikama po kojima je Porsche poznat.

nova porsche panamera 6

Nova Panamera se u standardnom paketu opreme isporučuje sa dvo-komornim dualnim vazdušnim oslanjanjem i sistemom Porsche Active Suspension Management (PASM). Tehnologija sa dva ventila razdvaja faze odskoka i kompresije u kontroli rada amortizera i stoga nudi još širi opseg između udobnosti i sportskog karaktera: sistem primetno ublažava udarce od koji nastaju zbog loše ili oštećene podloge, i istovremeno obezbeđuje veću stabilnost u posebno dinamičnim situacijama u vožnji. Upravljivost se može dodatno unaprediti zahvaljujući opcionom sistemu upravljanja na svim točkovima.

nova porsche panamera 2

Porsche nudi ukupno četiri efikasna E-Hybrid pogona za novu Panameru, kao odgovor na veliku potražnju za ovom vrstom pogonskih sistema. Sve E-Hybrid varijante su znatno efikasnije, imaju bolje performanse i veći domet. Panamera Turbo E-Hybrid je spremna za tržište. Srce njegovog pogonskog sklopa je iz potpuno revidirani V8 turbo motor, radne zapremine od 4 litre. Snaga novog elektromotora je 140 kW (190 KS).

nova porsche panamera 8

Zajedno stvaraju kombinovanu snagu od 500 kW (680 KS). Kombinovani obrtni moment dostiže impresivnih 930 Nm. Porsche je integrisao elektromotor u kućište potpuno redizajniranog osmostepenog PDK menjača sa duplim kvačilom. Samo sa posebnom pregradom kućišta elektromotora štedi se nekih pet kilograma. Jedinica je integrisana u uljni krug transmisije čime se optimizuje toplotni bilans električne pogonske jedinice i omogućava bolja, kontinuirana snaga elektromotora.

nova porsche panamera 7

Panamera Turbo E-Hybrid ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,2 sekunde i može se pohvaliti maksimalnom brzinom od 315 km/h. Kapacitet baterije sada je 25,9 kWh. Ovo omogućava ekvivalentni električni domet do 91 kilometra u kombinovanom WLTP ciklusu ili 83–93 km u gradskim uslovima. Novi AC punjač u vozilu od 11 kW skraćuje vreme punjenja na odgovarajućim punjačima na 2 sata i 39 minuta.

nova porsche panamera 5

Od trenutka predstavljanja, varijante Panamera i Panamera 4 biće dostupne za poručivanje. Modifikacijama boost sistema, brzinom ubrizgavanja goriva i vremena paljenja optimizuju se performanse V6 turbo motora zapremine 2,9 litara. Ukupno se generiše 260 kW (353 KS) i 500 Nm obrtnog momenta – što je povećanje od 17 kW (23 KS) i 50 Nm u odnosu na prethodni model.

Zbog navedenog, Panamera brže stiže do 100 km/h, za samo 5,2 sekunde uz povećanu maksimalnu brzinu od 272 km/h. Panamera 4 sa pogonom na sva četiri točka od 0 do 100 km/h stigne za 4,8 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 270 km/h.

nova porsche panamera 1

Porsche koncept Driver Experience Cockpit odlikuje idealan balans između digitalnih i analognih kontrolnih elemenata i pozicioniranost ulaznih i izlaznih elemenata neophodnih za vožnju, duž ose vozačeve pozicije. Ručica menjača je odmah sa desne strane upravljača. Dugme za režime vožnje Normal, Sport i Sport Plus i ručice za aktivaciju sistema asistencije takođe su direktno dostupne vozaču. To znači da vozač ne mora da skida pogled sa puta kako bi promenio režim vožnje ili aktivirao sistem asistencije.

nova porsche panamera 9

Opcioni displej za suvozača potpuno integriše putnika u iskustvo doživljeno u vožnji. Ekran od 10,9 inča na zahtev prikazuje podatke o performansama vozila. Takođe omogućava rad infotainment sistema i podržava video striming funkciju dok je automobil u pokretu. Da se izbegne ometanje vozača tokom vožnje, suvozačev displej se ne može videti sa vozačevog sedišta. |