DriveGreen magazin - Green je IN

Centralni vazdušni jastuk postaje serijski deo novih Škoda

Škoda u sve nove modele uključuje centralni vazdušni jastuk, koji je dostupan u poslednjoj generaciji modela Octavia i dolazi kao standard u Enyaq iV i Enyaq Coupé iV

Centralni vazdušni jastuk

Nijedan učesnik u saobraćaju neće poginuti. To je cilj Vision Zero, multinacionalne inicijative koja lobira za najefikasnije mere za bezbednost svih učesnika u saobraćaju. U istom duhu svoje zahteve pooštrava i organizacija potrošača Euro NCAP, čiji su testovi dosledno dodeljivali Škoda vozilima najviših pet zvezdica. Kako bi održao ovaj standard, češki proizvođač automobila neprestano poboljšava sigurnosne karakteristike u svojim vozilima i razvija nove.

To su aktivni sistemi koji koriste kamere, radare i senzore za sprečavanje nesreća, kao i pasivne karakteristike koje su osmišljene da minimiziraju posledice nesreće putem optimalno dizajnirane karoserije i sofisticiranih sigurnosnih sistema. Oni sada uključuju centralni vazdušni jastuk, koji je dostupan u poslednjoj generaciji modela Octavia i dolazi kao standard u Enyaq iV i Enyaq Coupé iV.

skoda centralni vazdusni jastuk 1

Centralni vazdušni jastuk nalazi se u području naslona za ruku sedišta vozača. Njegovu prisutnost otkriva tkanina s natpisom „Airbag“ na bočnoj strani naslona za ruke iznad centralne konzole. Ova sigurnosna karakteristika je najkorisnija u slučaju bočnih sudara, kada sprečava sudaranje glava vozača i suvozača.

Dizajn centralnog vazdušnog jastuka uzima u obzir različite položaje prednjih sedišta jednih u odnosu na druge, kao i različite vrste figura (lutke u testovima). Statički i dinamički testovi proveravaju funkcionalnost vazdušnog jastuka pre nego što se odobri za serijsku proizvodnju. U statičkom ispitivanju, na primer, vazdušni jastuk mora da se pravilno otvori na niskim i visokim temperaturama.

Vazdušni jastuk takođe prolazi program simulacije starenja materijala koji traje do 12 nedelja. Deo je testiran u klimatskoj komori pod udarom, velikim temperaturnim fluktuacijama, slanom maglom i prašinom. Dinamički testovi, poznati kao testovi sudara, nude vrlo preciznu i realističnu simulaciju stvarnih situacija sudara.

skoda centralni vazdusni jastuk 20

Vazdušni jastuk mora da ispuni svoju funkciju zadržavanja u ovim ispitivanjima. Zatim se ocenjuju različiti kriterijumi, kao što je pokrivenost potencijalnog područja udarca glavom, biomehaničke vrednosti izmerene na lutkama i, na kraju, ali ne manje važno, pravovremeno i pravilno aktiviranje vazdušnog jastuka.

Kako radi centralni vazdušni jastuk

Ako kontrolna jedinica detektuje bočni udar ili kombinaciju udaraca u nesreći, centralni vazdušni jastuk se aktivira za nekoliko milisekundi, zajedno sa ostalim sigurnosnim sistemima. Vazdušni jastuk se aktivira i puni gasom u prostoru između prednjih sedišta i iznad centralne konzole. Njegova je funkcija da uspori kretanje putnika na prednjim sedištima jednih prema drugima i da spreči što je više moguće direktan sudar između njihovih glava i eventualno ramena. Ako dođe do sudara na suvozačevoj strani, a vozač je sam u automobilu, centralni vazdušni jastuk će ublažiti kretanje tela vozača i smanjiće povrede koje mogu da nastanu, na primer, u predelu rebara, ruku i vrata. |