Renault smanjuje zagađenje i na putevima, ali i u proizvodnji

Renault Grupa je smanjila potrošnju energije u svojim industrijskim pogonima u Francuskoj za gotovo 10 odsto između 2021. i prve polovine 2022. godine. Kad je reč o potrošnji energije po proizvedenom vozilu, cilj je do 2025. postići smanjenje od 40 % u odnosu na 2021

Prvi rezultati inicijative za energetsku efikasnost Renault Grupe, započete pre godinu dana, svakako su pozitivni: Grupa je već smanjila potrošnju energije u svojim pogonima u Francuskoj za gotovo 10 % (od čega se 13 % odnosi na smanjenje potrošnje plina), čime je odgovorila na potrebu za generalnim smanjenjem potrošnje energije u Francuskoj. Takvo smanjenje od 10 % predstavlja otprilike godišnju potrošnju jedne fabrike.

renault elektricni automoili emisija co2 ekologija 2

Primenom mera i uspostavljanjem posebne organizacione jedinice, Renault Grupa nastoji da smanji potrošnju energije u svojim pogonima u Francuskoj za 14 % (od čega se 17 % odnosi na plin) tokom 2023. odnosno za 40 % tokom 2025. u poredjenju sa 2021. godinom.

Kako bi ubrzala ovu hitnu transformaciju, Renault Grupa je u julu osnovala „Radnu grupu za energetsku krizu”. Jedan od prioriteta ove posebne grupe jeste smanjenje potrošnje po proizvedenom vozilu. Cilj je smanjiti potrošnju sa 3,80 MWh po vozilu, koliko je iznosila u 2021., na 2,20 MWh u 2025. To bi odgovaralo smanjenju potrošnje energije po proizvedenom vozilu od 40 % za manje od pet godina. Ovaj novi cilj će učvrstiti vodeću poziciju Grupe u pogledu energetske efikasnosti i njeno mesto među najboljima u automobilskoj industriji u celom svetu.

renault elektricni automoili emisija co2 ekologija 4

Osim delovanja u području energetske efikasnosti, Renault Grupa je započela sa sprovodjenjem vrlo ambicioznog plana dekarbonizacije i postizanja energetske nezavisnosti svoje industrije, sa ciljem postizanja udela obnovljivih izvora u kombinaciji izvora energije od 50 % u Francuskoj do 2026., a zatim od 100 % do 2030.godine. Ambicija Grupe je da postigne ugljeničnu neutralnost do 2025. kad je reč o pogonu za proizvodnju električnih vozila ElectriCity, do 2030. kad je reč o proizvodnim lokacijama u Evropi, i do 2050. kad je reč o industrijskim postrojenjima u ostatku sveta. |