U kompaniji Daimler već tokom juna ove godine startuju potpuno nov program – prodaja rezervnih delova iz 3D štampača. Pored dostupnosti delova, to će doprineti i smanjenju emisije CO2
Budućnost je zvanično počela. Vlasnici Mercedes-Benz i Setra autobusa uskoro će moći da proizvode brojne rezervne delove brzo i jeftino u sopstvenim prostorijama. Sve što im je potrebno je sertifikovani 3D štampač, jednokratni proces registracije i licenca za potreban deo u željenoj količini da bi napravili sopstvenu „fabriku mini delova. Zahvaljujući novom upravljanju licencama za rezervne delove, Omniplus servisni brend kompanije Daimler Buses očigledno zacrtava potpuno nov kurs.
Istina, projekat je za sada ograničen samo autobuski prpgram. U ovom trenutku se ne pominju čak ni kamioni, ali potpuno je jasno da je u pitanju trend koji neće moći da zaobiđe ni automobilsku industriju.
Autobusi i turistički autobusi moraju da se kreću uz minimum zastoja, a dostupnost rezervnih delova će zadržati vozne parkove na putu. To je, po rečima predstavnika nemačke kompanije, jedan od osnovnih razloga zbog čega Daimler pravi revoluciju u servisu delova sa svojim Omniplus servisnim brendom.

Zahvaljujući procesu 3D štampanja rezervnih delova nema složenog procesa naručivanja, nema potrebe za isporukom, nema vremena čekanja, smanjena je ukupna emisija CO2. Sve to je zamenjeno fleksibilnim snabdevanjem rezervnim delovima 24/7 iz same prevozničke kompanije.
Sve ovo omogućava nova prodavnica licenci za 3D štampanje kompanije Omniplus. Od juna ove godine, više od 100 delova od trenutno više od 1.500 različitih komponenti za 3D štampanje biće dostupno kao prve licence iz digitalnog skladišta. Usluga je slična servisima za striming ili medijskim bibliotekama, gde su kolekcije ploča sada prošlost i svako može da uživa u svojoj emisiji ili omiljenoj muzici u bilo koje vreme i sa bilo kog mesta.
Kompanije za autobuse i turističke autobuse treba da završe jednokratni proces registracije u eShop-u za licencu za 3D štampanje sa svojim 3D štampačima. U prodavnici se kupcima prikazuju samo delovi koji su dostupni ili su kompatibilni sa njihovim štampačem. Ovaj projekat je realizovan zajedno sa proizvođačem industrijskih 3D štampača „Farsoon Technologies“. Dodatni dobavljači 3D štampača će se pridruživati tokom vremena.
Procedura je jednostavna - klijenti kupuju šifrovanu licencu za 3D štampanje za komponentu koja im je trenutno potrebna u željenoj količini i mogu je odštampati u sopstvenom prostoru. Nakon uspešnog štampanja rezervnog dela, odgovarajuća licenca ističe bez čuvanja podataka. Alternativno, kupci mogu obavestiti svog najbližeg Omniplus servisnog partnera o svojim zahtevima. Tehnologija šifrovanja „Wibu Systems“ se koristi kako bi se osiguralo da su podaci zaštićeni tokom celog procesa i da se naručena količina čuva.
Naravno, već sada je sasvim sigurno da će u mnogim zemljama, pogotovo onima van Zapadne Evrope, ovi podaci biti “hakovani”, I omogućeno štampanje neograničenih količina rezervnih delova. Pretpstavljamo I na nelicenciranim štampačima, što će dovestu u pitanje kvalitet rezervnih delova, ali to je već neka potpuno druga tema.
Kompanija Daimler se fokusira na potencijal digitalne proizvodne tehnologije još od 2016. godine. U međuvremenu, servisni brend Omniplus je označio oko 40.000 rezervnih delova za autobuse i autobuse brendova Mercedes-Benz i Setra kao pogodne za 3D štampanje.
U početku, Omniplus se koncentriše na više od 7.000 delova koji će se postepeno digitalizovati. Na taj način će se stvoriti svojevrsno digitalno skladište koje se kontinuirano širi. Uključuje redovno potrebne rezervne delove kao i retko potrebne delove za posebne zahteve kupaca. Virtuelno skladište čini osnovu za upravljanje licencama za 3D štampanje, što će dodatno optimizovati brzu dostupnost rezervnih delova. |