Dacia Jogger kombinuje prostranost monovolumena sa praktičnošću i atraktivnošću krosovera. Kada se tome doda i pristupačna cena, dobija se jedan od najprimamljivijih porodičnih automobila na tržištu
Kada je Dacia u pitanju, navikli smo na ponudu automobila koji po razumnoj ceni nude sve osim luksuza i prestiža. Tako se na spisku vrlina skoro svakog Dacia modela nalaze praktičnost, pouzdanost, prostranost, bezbednost… Model Jogger, koji je odnedavno dostupan na našem tržištu, pažljivo se drži ove recepture. U pitanju je prostran porodični automobil koji se nudi u verziji sa pet ili sedam sedišta. Tokom višednevnog testa pokušali smo da saznamo koliko jedan od najpristupačnijih prodičnih automobila zaista nudi.
- Da li je Dacia Jogger napravila pomak u kvalitetu materijala?
- Postoji li prostraniji konkurent na tržištu?
- Kako se pokazao trocilindrični 1.0 motor opremljen fabričkim TNG-om?
Ono što je kod Dacie Jogger najteže definisati je kategorija kojoj pripada. Nije klasičan karavan na bazi modela Sandero/Logan, a nije ni monovolumen. Iako ima “off road” šminku i povišen klirens, nikako model Jogger ne možemo da nazovemo krosoverom. Dacia Jogger je zapravo miks svih ovih klasa, čime je kreiran jedan od najpraktičnijih i najprostranijih automobila trenutno dostupnih na tržištu.
Što se dizajna tiče, naša je ocena da je Jogger jedan prilično skladan porodični automobil, uz opasku da je očigledno da je prostranost ipak bila prioritet. Ono što je mnogo važnije je kako sve to funkcioniše kada je kabina u pitanju. Kokpit je u potpunosti preuzet od modela Sandero I Logan, na čijoj osnovi je Jogger baziran, što je dobro. To znači da putnike dočekuju dva prilično komforna pomalo pomalo “nemački” čvrsta I dobro oblikovana sedišta. Ispred lepog I kvalitetnog upravljača se nalazi pregledna analogna tabla sa instrumentima.
U vrhu centralne konzole se nalazi veliki istaknuti ekran osetljiv na dodir. Više puta smo se sa ovim rešenjem do sada susretali. Ocena je da je multimedija veoma praktična za rukovanje, ima brz odziv, a sam ekran je odlično čitljiv i danju i noću. Ispod ekrana se nalaze prektične komande klimatizacije. Zaključak je jasan – Dacia Jogger ne pokušava da ponudi najnovije gedžete kakve nude najsavremeniji dalkeo skuplji automobili, ali nudi neuporedivo praktičniji, funkcionalniji enterijer, koji je jednostavniji za rukovanje.
Naravno, česta tema kod Dacia automobila je kvalitet materijala. Da, enterijer je obložen tvrdom plastikom, ali to je samo deo priče. Kod bolje opremljenih verzija prednji deo kokpita je tapaciran grubom tkaninom, što daje osećaj luksuza. Obloge vrata su u zoni kontakta takođe tapacirane, a upravljač je presvučen kožom. Zahvaljujući tome ukupan utisak je sasvim pozitivan, posebno kod bolje opremljenih verzija.
Zadnja klupa je prostrana, sa obiljem prostora za glavu, ali treba napomenuti da se sedi prilično povišeno. Time je možda malo umanjen komoditet, ali je ostvarena ušteda prostora, što se vidi na prvom mestu u prtljažnom prostoru. Na našem testu se našla verzija sa pet sedišta, dakle bez trećeg sklopivog reda sedišta, pa je prtljažnik bio još većih dimenzija. Recimo to ovako – trenutno ne postoji SUV ili krosover model, bez obzira na klasu, koji može da konkuriše Jogger-u kada je zapremina prtljažnika u pitanju.
Ponuda motora kod modela Jogger se svodi na jedan jedini trocilindrični 1.0 benzinski agregat, a kupac može da bira da li će da se opredli za klasičnu verziju ili opciju sa TNG uređajem. Na našem testu se našla upravo verzija sa pogonom na gas. To znači da se ispod prtljažnika nalazi torusni rezervoar za gas zapremine 40 litaraa, a tu je I rezervoar za benzin od 50 litara, što modelu Jogger daje autonomiju koja lagano iznosi više od 1000 kilometara.
Koje gorivo se koristi bira se prekidačem smeštenim levo od upravljača. Sam prelazak sa TNG-a na benzin i obratno je praktično neprimetan, a za pohvalu je to što svi novi Dacia i renault modeli opremljeni TNG uređajem sada imaju i putni računar. Zavisno u kom modu vožnje se nalazite, putni računar na instrumentima u tom trenutku prikazuje potrošnju i koliko još kilometata možete da prevalite sa tim gorivom.
U vožnji motor je prilino živahan i startan, naravno, sve dok od njega ne očekujete previše. Snage retko kada nedostaje, a šestostepeni menuelni menjač je odlično usklađen, posebno za ekonomičnu vožnju auto-putem. Zvučna izolacija bi mogla da bude nešto bolja, ali pretpostavljamo da je negde morala da se primeti razlika u odnosu na druge automobile, jer Jogger je od modela koji nude sličan nivo prostranosti i komfora, u proseku dvostuko jeftiniji.
Dacia Jogger ECO-G
Motor R3, benzin
Zapremina 999 ccm
Snaga 74 KW/100 KS pri 5.000 o/min
Ob. moment 170 Nm pri 2.100 o/min
Transmisija manuelna, šest stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 11,9 s
Maks. Brzine 175 km/h
Pogon na prednjim točkovima
Dimenzije 4.574 x 1.784 x 1.631 mm
Prtljažnik 708 l
Rezervoar za benzin 50 l
Rezervoar LPG 40 l