Hyundai ima mnogo iskustva kada su subkompaktni automobili u pitanju. Treća generacija modela i10 je jedan od najboljih modela u klasi. Početna cena od 11.090 evra je svakako samo jedan od aduta
Poslednjih godina smo svedoci da mnoge, nekada veoma tražene kategorije automobila, gube na popularnosti. Jedna od njih je i klasa gradskih modela A segmenta. Najavljeno je da će mnogi modeli u budućnosti nestati sa mape, jer proizvođači jednostavno nemaju interesa da ulažu u njihov razvoj. Nismo sigurni da li opet, kao u glavnog krivca, prst može da se uperi u klasu krosovera, mada nije isključeno. Činjenica je da A klasa polako gubi na popularnosti.
- Kakav je Hyundai i10 kada su duže vožnje u pitanju?
- Za pohvalu je i to što ovaj gradski model ima motor od četiri cilindra
Posle nedelju dana provedenih za upravljačem modela i10, možemo samo da konstatujemo – nažalost. Očigledno je da ljudi najviše kupuju ono što im se najviše servira, pa su zbog krajnje iracionalnih razloga spremni da doplate za nešto što im nikada neće trebati. Naša ocena je da za veliki broj vozača, a usudićemo se da kažemo, čak i za porodice, Hyundai i10 može da bude sve što je potrebno. U trećoj generaciji korejski proizvođač je, po našoj oceni, iz ove kategorije definitivno izvukao maksimum, a retki su oni koji nude više.
Na našem testu se našao odlično opremljen model u atraktivnoj plavoj boji sa aluminijumskim točkovima. Svi ovi detalji itekako doprinose da inače atraktivna spoljašnjost bude još upadljivija. Ipak, malo pažljivijim zagledanjem postaje jasno da je kod ovog automobila ipak mnogo više uloženo u praktičnost.
Poklopac motora je kratak, međuosovinsko rastojanje maksimalno povećano na 2.425 milimetara, tako da je maksimalan prostor dat putničkom prostoru. Gledan sa zadnje strane Hyundai i10 otkriva i naglašen trag točkova i sasvim solidnu širinu automobila. Sve to je omogućilo kreiranje veoma prostrane i praktične kabine, nadprosečno upotrebljive kada je ova klasa automobila u pitanju.
I pored atraktivne spoljašnjosti, čini nam se da se prave vrednosti modela i10 kriju u kabini. Neverovatno je sa koliko prostora raspolaže ovaj automobil dužine svega 3.675 milimetara. Na prednjim sedištima standardno ima dovoljno prostora, to se podrazumeva, ali iznenadila nas je prostranost i na zadnjoj klupi, kao i to da ima dovoljno prostora za glavu. I pored svega, našlo se prostora i za prtljažnik zapremine 252 litra.
Poklopac motora je kratak, međuosovinsko rastojanje maksimalno povećano
Pored prostranosti mora da se istakne i komfor. Pritom ne mislimo na oslanjanje, jer ono jeste nešto čvršće podešeno, kako bi ovaj maleni automobil bio dovoljno stabilan. Komoditetu prvenstveno doprinose prednja sedišta koja su veoma komforna, bolja od nekih modela dve klase iznad. Vozačevo sedište poseduje i sklopivi naslon za lakat koji mnogo doprinosi komoditetu, a zameramo što ovaj veoma koristan dodatak predstavlja standard tek u najvišem Impression paketu opreme.
Hyundai kod svih modela, pa i novog i10 pokazuje pravu zrelost kada je ergonomija u pitanju. Ni jednog trenutka dizajn nije bio ispred praktičnosti. To važi za svaki detalj, tako da je svakodnevna vožnja potpuno opuštena i rasterećena. Instrumenti su pregledni, ekran multimedije je pozicioniran visoko, ima brz odziv i dobro organizovane menije.
Pomenimo i opciju bežičnog punjenja telefona, što je takođe deo viših paketa opremljenosti. Objektivno, modelu i10 ne može mnogo toga da se zameri. Nemojte očekivati da su vrata ovog modela A segmenta obložena mekom kvalitetnom plastikom. Nisu, a bilo bi previše očekivati nešto više od tvrde crne plastike.
Testirani model je pokretao snažniji od dva ponuđena motora. Osnova je trocilindraš od jednog litra radne zapremine, a u testiranom automobilu se našao četvorocilindraš od 1,2 litra radne zapremine i 84 konjske snage. Bilo je prijatno iznenađenje voziti automobil koji ima više cilindara nego metara dužine… Motor snagu prenosi preko petostepene manuelne transmisije, a uz doplatu je dostupna i automatika.
U trećoj generaciji modela i10, Hyundai je, po našoj oceni, iz ove kategorije izvukao maksimum
Za pohvalu je zvučna izolacija. U gradskim uslovima automobil se kreće skoro nečujno, a do porasta buke dolazi tek sa porastom brzine. Slična situacija je i po pitanju performansi. U gradskim uslovima i10 je veoma startan i živahan, a tek na otvorenom putu postaje jasno da mu auto-putevi ipak nisu prirodno stanište.
Tu se nameće i zaključak. Za 99 odsto svakodnevnih potreba Hyundai i10 je za veliki broj vozača više nego dovoljan. A onaj odlazak na odmor jednom godišnje mu neće predstavljati nepremostivu prepreku. Dovoljan će biti jedan krovni kofer i četvoročlana porodica će komotno moći da se smesti u Hyundai i10.
Hyundai i10 1.2 MPI
Motor R4, benzin
Zapremina 1.197 ccm
Snaga 62 KW/84 KS pri 6.000 o/min
Ob. moment 118 Nm pri 4.200 o/min
Transmisija manuelna, pet stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 12,6 s
Maks. brzina 171 km/h
Pogon na prednjim točkovima
Dimenzije 3.675 x 1.680 x 1.480 mm
Prtljažnik 252 l
Rezervoar 36 l
ZA: Atraktivan dizajn, prostrana komforna kabina za klasu, kvalitetna prednja sedišta, tih motor, ergonomija bez propusta
PROTIV: Kvalitet materijala u kabini,