U prvi mah smo mislili da je cena jedini pravi adut Hyundai modela Venue, ali posle nekoliko dana za volanom postalo je jasno da ovaj model itekako ima šta da ponudi
Kada bi pravili listu top pet najpristupačnijih krosover modela na srpskom tržištu, mađu njima bi se svakako našao i Hyundai Venue. U pitanju je pomalo neobičan automobil, koji se nekako našao i na našem tržištu, iako je reč o modelu koji se prvenstveno prodaje u Aziji. Njegovo mesto zapravo pripada nešto “evropskijem” modelu Bayon, ali na našem tržištu su dostupna oba modela.
- Može li krosover dužine četiri metra da ponudi dovoljno prostora?
- Kako se pokazao četvorocilindraš bez turbine?
Ono što je nas prijatno iznanadilo, je to da modelu Venue kvaliteta zapravo nimalo ne manjka, naprotiv. Tokom višednevnog testa smo se uverili da je u pitanju veoma praktičan krosover, koji za razliku od nekog modela iste klase, zapravo nudi visok nivo praktičnosti i prostranosti.
Dizajn je nešto što prvo model Venue odaje kada je njegovo poreklo u pitanju. Neobično stilizovan prednji deo jeste atraktivan, ali jasno upućuje da nije reč o evropskom modelu iz Hyundai porodice. Zadnji deo je skladan i ne otkriva previše, dok pogled sa strane jasno ukazuje da je u pitanju subkompaktni krosover dužine tek nešto preko četiri metra. Pored toga, primetna je visoka linija krova, što je jedna od tajni solidne prostranosti ovako kompaktnog automobila.
Navikli smo da kabina krosover modela ovih dimenzija u principu nudi neuporedivo manje prostora od modela Venue. Očigledno je tajna u pomalo kutijastoj formi karoserije, koja je omogućila kreiranje prostrane kabine, sa dovoljno prostora za glavu čak i na zadnjoj klupi, a da se iza nje nađe solidan prtljažnik zapremine 355 litara, što je podatak u klasi hečbek modela C segmenta.
U prvi mah smo bili razočarani zapreminom prtljažnog prostora, da bi tek onda shvatili da je dno dvostruko. Daska se jednostavnim potezom spušta desetak centimetara niže i zapremina raste do dimenzija sasvim prikladih za putovanja.
Prednja sedišta su prilično udobna i obezbeđuju zadovoljavajući komfor čak i za duga putovanja. Kada je uređenje kokpita u pitanju, jasno je da se Venue ne utrkuje sa najnovijim tržišnim trendovima. Tako se ispred vozača nalazi standardna instrument tabla sa četiri analogna istrumenta, i monohromatskim ekranom u sredini. Neko ko voli gedžete će biti uskraćen, ali ko god ceni preglednost l lakoću upotrebe, će biti nagrađen.
Mi smo tokom testa uživali u praktičnosti i intuitivnosti svih komandi ovog kompaktnog Hyundai-ja. U vrhu centralne kozole se nalazi ekran osetljiv na dodir koji je odlično uređen. Meniji, grafička rešenja, brzina odziva, sve je na visokom nivou. Ukratko – kokpit modela Venue je veoma prijatno mesto za boravak.
Kvalitet materijala nije na nivou kao kod nekih konkurenata, ali moramo da napomenemo da postoji dosta evropskih modela iste klase, kod kojih su uštede još primetnije. Plastične oplate su od tvrde plastike, ali je ona lepe teksture i u dopadljivoj plavičastoj nijansi, a tu su insertacije od bež plastike, tako da je kompletan utisak više nego zadovoljavajući.
Na našem tržištu je dostupna samo jedna opcija pogona – četvorocilindrični 1.6 atmosferski motor uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem i pogonom na prednjoj osovini. Posle velikog broja trocilindraša, koji su postali standard i u višim klasma, bilo je zadovoljstvo osluškivati kultivisan zvuk četvorocilindraša. Inače, zvučna izolacija je mnogo bolja nego što smo očekivali, a i kvalitet ozvučenja je bolji nego što se kod ove klase podrazumeva, što sve daje visok akustički komfor.
U prvi mah smo se pitali kako će atmosferski motor, sa skromnijim obrtnim momentom pri visokim obrtajima, da se nosi sa masom automobila, ali Venue nam je brzo stavio do znanja da je ova kombinacija vrlo dobra. Motor bez problema ubrzava već od srednjih obrtaja, pritom je prilično tih, pa ako je potrebno, bez velike drame u kabini može da se zavrti i do visokih obrtaja.
Konačna ocena modela venue je više nego pozitivna. Istina, konkurencija je prilično jaka u ovoj klasi, pa kompaktni krosover iz Južene Koreje možda nije prvi i najlogičniji izbor, ali možemo reći – potpuno neopravdano. Sa početnom cenom od 17.490 evra, Venue je veoma konkurentan, pogotovo ako se u obzir uzme kvalitet koji nudi.
Hyundai Venue
Motor R4, benzin
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 90 KW/123 KS pri 6.300 o/min
Ob. moment 1 N51m pri 4.850 o/min
Transmisija manuelna, šest stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 11,2 s
Maks. brzina 181 km/h
Pogon na prednjim točkovima
Dimenzije 4.040 x 1.770 x 1.592 mm
Prtljažnik 355 l
Rezervoar 45 l