DriveGreen magazin - Green je IN

TEST: Nova Dacia Sandero Stepway - Ekonomično na gas

Nova Dacia Sandero Stepway je prvi Sandero baziran na najnovijoj Renault platformi, istoj koju koristi i novi Renault Clio. Novi Sandero je, takođe, i prvi bez dizel motora u ponudi, a zamena za popularni dCi je ECO-G verzija sa fabrički ugrađenim TNG uređajem. Cena pređenog kilometra i autonomija su glavne prednosti

Test Dacia Sandero Stepway ECO-G
Dacia Sandero Stepway ECO-G

Nova Dacia Sandero Stepway je prvi Sandero baziran na najnovijoj Renault platformi, istoj koju koristi i novi Renault Clio. Novi Sandero je, takođe, i prvi bez dizel motora u ponudi, a zamena za popularni dCi je ECO-G verzija sa fabrički ugrađenim TNG uređajem. Cena pređenog kilometra i autonomija su glavne prednosti

Kada je predstavljena nova Dacia Sandero, mnoge je razočaralo to što je popularni 1.5 dCi dizel motor izbačen iz ponude. Zamena je upravo model sa fabrički ugrađenim TNG-om - Dacia Sandero Stepway ECO-G. Sa ovim pogonom novi Sandero ima rekordnu autonomiju, a prednost je niska cena pređenog kilometra.

Na testu se opet našla dobro opremljena verzija sa Media Nav multimedijalnim sistemom koji predstavlja vrh ponude novog Sandera. Čini ga istaknuti osmoinčni ekran sa veoma jasnim i intuitivnim rukovanjem.

Dacia Sandero Stepway ECO G 07

Uređenju kokpita ne može ništa da se zameri. Plastične površine jesu izrađene od tvrde plastike, ali to je očigledno samo kada se opipa ili kucne, dok u vožnji oplate ne proizvode nikakve šumove. Pozitivnom utisku doprinosi i prednji deo kokpita presvučen grubim platnom sa tapcirungom, a isti materijal se nalazi i na naslonima za laktove u prednjim vratima.

Cene

Činjenica da je novi Sandero Stepway baziran na najnovijoj Renault platformi koju koristi i najnoviji Clio je doprinela da ovaj Dacia model praktično ne zaostaje za konkurentima, ali je i cena nešto viša. Osnovni model košta 13.490 evra, dok ECO-G verzija sa fabrički ugrađenim pogonom na gas košta 14.190 evra. U ponudi je i model sa automatskim CVT menjačem, koji startuje od 14.590 evra.

Više o cenama modela Sandero Stepway ECO-G saznajte OVDE

 

Dacia Sandero Stepway ECO G 08

Kada se ovim kvalitetnim detaljima dodaju upravljač koji nije ništa lošiji od bilo kog automobila iz par klasa iznad, kao i veoma kvalitetna ručica menjača, objektivno, vozač nema na šta da se požali. Ponajmanje može da se žali na sedišta. Ona su vrhunski oblikovana, a pomalo su “nemački tvrda”, što nam se itekako dopalo. Nemačke gene ima i tabla sa instrumentima, koja je jasna i veoma pregledna.

Dacia Sandero Stepway ECO G 03

Ipak, ono zbog čega smo se našli za upravljačem ovog automobila je pogon. U pitanju je sada već dobro poznati trocilindraš od jednog litra radne zapremine sa ugrađenim gasnim uređajem i sa veoma razigranih 100 konjskih snaga. Automobil u gradskim uslovima ubrzava hitro, a i kada se izađe na otvoreni put snage ne manjka. Pohvaljujemo i to što je ovaj motor standardno uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem.

Dacia Sandero Stepway ECO G 04

Ono što ističemo je to da Sandero sa TNG uređajem sada ima i putni računar. Ranije te opcije nije bilo ni kod Renault automobila sa pogonom na gas. Zavisno koje gorivo motor troši, putni računar na displeju za njega prikazuje prosečnu potrošnju, trenutnu potrošnju i autonomiju. Pritom ako koristite gas, jedna od opcija menija putnog računara je i količina goriva u rezervoaru za benzin, i obratno. Objektivno, nije bilo moguće primeniti bolje i praktičnije rešenje.

Dacia Sandero Stepway ECO G 02

Da li ćete da koristite benzin ili gas, bira se putem malog prekidača levo od upravjača. Promena sa benzina na gas i obrnuto se praktično ni ne oseti. Kada se saberu oba rezervoara i prosečna potrošnja, sa Sanderom Stepway ECO-G možete da računate na garantovanu autonomiju koja ozbiljno premašuje 1.000 kilometara, što za dizel verziju ne može da se kaže.

Zakažite probnu vožnju

Istina, svi će uvek želeti da voze samo na jetnije gorivo, odnosno gas, a s obzirom na solidnu zapreminu TNG rezervoara i samo sa gasom možete da računate da ćete na otvorenom putu bez problema uvek preći više od 500 kilometara.To je sasvim korektno, pogotovo što pritom ne morate da strahujete da ćete ostati bez goriva na putu, jer tu je i rezervoar sa benzinom. Dakle, u nekim disciplinama Sandero Stepway ECO-G je bolji od verzije koju bi pokretao dizel motor.  | 

Dacia Sandero Stepway ECO-G

Motor R3, benzin
Zapremina 999 ccm
Snaga 74 KW/100 KS pri 5.000 o/min
Ob. moment 170 Nm pri 2.000 o/min
Transmisija manuelna, šest stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h11,9 s
Maks. brzina 177 km/h
Pogon na prednjim točkovima
Dimenzije 4.099 x 1.848 x 1.587 mm
Prtljažnik 410 l
Rezervoar za benzin 50 l
Rezervoar LPG 40 l

Foto: DriveDreen