DriveGreen magazin - Green je IN

TEST: Nova Opel Mokka

Posle partnerstva sa PSA grupacijom Opel je preuzeo samo najbolje od obe automobilske škole, a nova Opel Mokka zaista to prezentuje na najbolji način

Opel Mokka tržištu predstavlja potpuno nov vizuelni identitet

Posle partnerstva sa PSA grupacijom Opel je preuzeo samo najbolje od obe automobilske škole, a nova Opel Mokka zaista to prezentuje na najbolji način

Do sada je obično bio slučaj da brendovi sa tradicijom, ali i problemima, živnu kada se u njih “ubrizga” malo nemačke tehnike i preciznosti, a ovo je verovatno prvi put da jedan nemački brend, i to brend sa veoma dugom tradicijom i ugledom, profitira od francuske automobilske škole.

Daleko od toga da je francuska automobilska industrija manje uspešna, nema potrebe ni nabrajati legendarne francuske brendove i automobile. Ali niko nije mogao ni da pretpostavi da bi Opel mogao tako ozbiljno da profitira zahvaljujući saradnji sa jednom tako različitom automobilskom kuhinjom.

Test opel mokka 03

Kao što o već napomenuli, čini se da su u Opelu pronašli pravu meru da od svakog brenda uzmu samo ono najbolje. Upravo dizajn je jedan od najboljih u klasi, ali on ni u tragovima ne podseća na Peugeot brend, već predstavlja sintezu Opelove duge tradicije i savremenih linija. Isto važi i za novu Opel Astru, koja će takođe biti jedan od najoriginalnijih i najatraktivnijih modela u klasi.

Detaljnije informacije o specifikacijama i cenama potražite ovde

Prednji deo modela Mokka odlikuje to novo Opelovo “lice” prvi put viđeno na savremenoj interpretaciji legendarne Mante, sa naborom duž centralnog dela poklopca motora, što ovom kompaktnom krosoveru daje veom mišićav izgled. Bokovi sa zadnjim delom zaokružuju jednu veoma skladnu celinu.

Test opel mokka 02

Ono što modelu Mokka svakako daje na dodatnoj atraktivnosti je veliki broj mogućnosti personalizacije, baš kao i kada je u pitanju maleni Adam. Auto je bele boje, ali pored krova crn je i poklopac motora. Takođe, tu je i crvena linina duž krova, koja iscrtava dinamičan profil karoserije, a odlično je dopunjena crvenim detaljima na aluminijumskim točkovima.

Nova Opel Moka ne prestaje da iznenađuje ni kada je enterijer u pitanju. Da li treba da naglašavamo i da se čudimo što jedan ovako savremen automobil, kreiran sa velikim ambicijama, ima potpuno digitalizovan kokpit. Ispred vozača se nalaze dva velika ekrana. Jedan je ispred upravljača i predstavlja instrument tablu, dok se desno nalazi ekran multimedije osetljiv na dodir.

Test opel mokka 07

Sama multimedija je dobro rešena, ima brz odziv i intuitivna je, ali pohvalili bi dizajn. Iako se Mokka obraća mladim kupcima i atraktivna je u svakom pogldedu, grafika na oba ekrana je svedeno dizajnirana kao da je reč o nekom skupljem premijum modelu. Na ručici za pokazivače pravca vozač bira modove instrumenata, tako da ima klasičan analogni prikaz, prikaz putnog računara, minimalistički prikaz, mapu navigacije, ali sva ova grafička rešenja su svedena i pregledna, bez obilja boja koje samo ometaju korišćenje.

Ipak, tu su i neke zamerke. Na primer, ukoliko vozač koristi minimalistički prikaz ili mod sa navigacijom, pritiskom na dugmence putnog računara ne može da očita podatke u potrošnji ili autonomiji, dok ne uđe u mod instrument table za prikaz podataka putnog računara.

Test opel mokka 06

Pohvaljujemo to što i pored dva ekrana vozač ima osnovne komande za najčešće korišćene funkcije. Ispod ekrana se nalazi klasično rotirajuće dugme za jačinu ozvučenja, a ispod su komande klimatizacije. Zahvaljujemo se svim proizvođačima automobila koji su shvatili da vozači tokom vožnje ne žele da ulaze u menije na ekranu kako bi promenili temperaturu ili uključili recirkulaciju.

Dok sedite za upravljačem nije moguće, a da vam pažnju ne privuče potpuno odsustvo ručice menjača. Nju menja prekidač kojim se rukuje sa dva prsta. Više bi nam prijala masivna kožom obložena ručica menjača, jer tokom parkiranja je praktičnija za rukovanje, a i tokom dugih monotonih vožnji može da posluži kao odmorište za ruku. Ipak, ni ovo rešenje nije loše, a pretpostavljamo da je sve stvar navike i ličnih afiniteta. Svakako je ovako kokpit “čistiji” i manje natrpan komandama.

Test opel mokka 09

Srce ovog nemačkog automobila predstavlja jedan od najboljih motora francuske proizvodnje u novijoj istoriji, popularni 1.2 trocilindarski benzinski agregat u verziji sa turbinom i 130 konjskih snaga. Uparen sa osmostepnom automatkom ovaj agregat se čini kao savršena celina sa modelom Mokka. Obezbeđuje snažna ubrzanja, a sprint do stotke traje manje od deset sekundi. Pritom, ona stara priča o zvuku trocilindraša više ne važi, jer i subjektivno i objektivno, zvuk motora prilikom snažnih ubrzanja je veoma atraktivan, sportski.

Automatika savršeno obavlja svoja zaduženja, i u tom pogledu ova tehnika poreklom iz fracuske kuhinje radi po najvišim nemačkim standardima. Ponašanje u vožnji je i pored povišenog klirensa veoma sigurno, ali cena toga se plaća po prelasku na kolovoz lošijeg kvaliteta, jer tada postaje jasno da je oslanjanje nešto čvršće podešeno.

Test opel mokka 04

Opel Mokka je definitivno jedan od najboljih modela u vaoma zahtevnom B SUV segmentu. Veoma je atraktivna, u gabaritima tek neznatno prelazi četiri metra, nudi nivo prostranosti blizak modelima C segmenta, a pritom je i veoma pijatna za vožnju. U ovom trenutku se čini da je Opel na veoma dobrom putu osvežavanja palete modela.

Zakažite probnu vožnju

 

Opel Mokka

Motor R3, benzin
Zapremina 1.199 ccm
Snaga 96 KW/130 KS pri 5.500 o/min
Ob. moment 230 Nm pri 1.750 o/min
Transmisija automatska, osam stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 9,2 s
Maks. brzina 180 km/h
Pogon na prednjim točkovima
Dimenzije 4.151 x 1.791 x 1.531 mm
Prtljažnik 350 l
Rezervoar 44 l