DriveGreen magazin - Green je IN

TEST: Novi Hyundai Tucson Hybrid - I snaga i ekonomičnost

Novi Hyundai Tucson Hybrid kombinuje nisku potrošnju sa veoma dobrim performasama.

Novi-Hyundai-Tucson-Hybrid
Novi Hyundai Tucson Hybrid

Novi Hyundai Tucson Hybrid kombinuje nisku potrošnju sa veoma dobrim performasama.

Test potvrđuje da su prostranost i udobnost bresprekorni, a kvalitet materijala u unutrašnjosti je dostigao premijum nivo. Da li cena prati očigledan porast kvaliteta?

Hyundai Tucson Hybrid 06

Kada je predstavljena prva generacija modela Tucson, sada već davne 2004. godine, bio je to dopadljiv i pouzdan SUV model koji, izuzev nekih bazičnih vrlina, nikako nije mogao da konkuriše japanskim ili evropskim konkurentima. Danas je situacija potpuno drugačija

Cene

Novi Hyundai Tucson Hybrid pokriva širok cenovni rang. Osnovna verzija sa 1.6 T-GDI benzinskim motorom od 150 KS sa Comfort paketom opreme startuje sa cenom od 23.990 EUR. Najskuplj Ultimate verzija sa istim pogonom se prodaje po ceni 30.990 EUR. Osnovni model pokretan 1.6 CRDi motorom od 115 konjskih snaga košta 24.990 evra, dok snažnija verzija od 136 KS startuje sa cenom od 30.990 evra.

Više o cenama Hyundai Tucson Hybrid-a


Da li je veća popularnost SUV klase bila razlog da Hyundai uloži dodatni napor prilikom kreiranja novog Tucsona ne znamo, tek najnovija generacija je dostigla nivo kvaliteta koji je u rangu sa najboljim predstavnicima nemačke škole.

Hyundai Tucson Hybrid 02

Zakažite test vožnju!

Dizajn je mnogo smeliji od evropskih konkurenata koji više igraju na kartu svedenosti ili naglašenog sportskog šarma. Prethodni Tucson je više bio u tom stilu, dok novitet itekako igra na kartu originalnosti. I to mu vrlo dobro ide, što smo u više navrata posvedočili tokom višednevnog testiranja.

Ipak, enterijer ovog modela, ma koliko bio u skladu sa savremenim trendovima, nema tako naglašen dizajn kao spoljašnjost. Iako se pred vozačem nalazi obilje monitora, sve linije su svedene i jednostavne.
Instrumenti su zamenjeni pravougaonim monitorom. Podrazumeva se da digitalni ispis omogućava obilje kombinacija, a naša ocena je da je preglednost odlična, a i čitljivost je dobra u svim uslovima vožnje.

Hyundai Tucson Hybrid 07

U vrhu centralne konzole se nalazi veliki ekran multimedije koji je dobro organizovan, a zamerku upućujemo komandama klimatizacije. To je jedini detalj u celom automobilu kod kojeg je funkcionalnost ustupila mesto estetici. Naime, ekran multimedije i površina osetljiva na dodir su spojeni u jedan atraktivan panel, što kabini zaista daje eleganciju, ali nije baš praktično. Potrebno je više pažnje da se tokom vožnje promeni neki parametar klimatizacije, dok kod klasičnih komandi vozač bez gledanja na primer može da promeni temperaturu u kabini.

Sve ovo nije tako strašno kao što smo možda ovde predstavili, ali definitivno nije praktično kao što bi moglo da bude. Zato dajemo čistu peticu za originalan dizajn upravljača, kao i za odlično raspoređene komande na njemu, zahvaljujući kojima je retko kada potrebno uopšte i sklanjati ruke sa volana.

Hyundai Tucson Hybrid 11

Pozicija sedenja je prilično povišena, prava SUV-ovska, ali veoma komforna. Prednja sedišta su vrlo komforna, a kod verzije koju smo testirali imaju i elektro podešavanje, grejanje, kao i efikasno hlađenje kroz perforiranu kožu. Prvi topliji dani i kolebanje temperature su nam omogućili da testiramo i grejanje i hlađenje sedišta, a sve radi bez greške.

Jedno od najprijatnijih iznenađenja je bio hibridni pogon. Kada bi u najkraćem morali da ga opišemo, rekli bi – veoma uspešna kombinacija komfora, snage i ekonomičnosti. U pitanju je hibridni sistem koji se sastoji od turbo benzinskog agregata od 180 KS i elektromotora od 60 KS, za ukupni potencijal hibridnog gistema od 227 KS.

Hyundai Tucson Hybrid 04

Sistem funkcioniše po sledećem principu – benzinski i elektromotor se nalaze napred, pogone prednju osovinu, a obrtni moment se na zadnje točkove šalje na klasičan mehanički način, putem vratila. Sve ovo daje jednu harmoničnu i izbalansiranu celinu. Na polasku iz mesta automobil pokreće samo elektromotor, tako da u kabini vlada potpuna tišina. Benzinski motor se aktivira tek sa porastom brzine, a zvučna izolacija je odlična, tako da se on u vožnji praktično ni ne čuje.

Iako je veoma rafiniran, ovaj hibridni pogon raspolaže obiljem snage. Jedan odlučan pritisak na desnu pedalu, i ovaj SUV počinje veoma snažno da ubrzava. Interesantno je da ovaj model, za razliku od većine hibrida, ima na upravljaču polugice za manuelnu promenu stepeni prenosa. Ipak, nije u pitanju model namenjen sportskom stilu vožnje, već veoma udoban SUV.

Hyundai Tucson Hybrid 01

Ukoliko vozač ne koristi ove sakrivene potencijale hibridnog Tucson-a, može da računa na realnu potrošnju u gradskim uslovima vožnje od oko šest litara, pa i manje, što je veoma dobar rezultat.

Konačna ocena je vrlo jasna. Model Tucson u hibridnoj verziji je model koji je dostigao punu zrelost. On više nimalo ne zaostaje za renomiranom konkurencijom, a u mnogo čemu i prednjači.

Tehnički podaci

Benzinski motor R4, benzin
Zapremina 1.598 ccm
Snaga benzinskog motora 180 KS pri 5.500 o/min
Snaga elektromotora 60 KS
Ukupna snaga hibridnog sistema 227 KS
Transmisija benzinskog motora automatska, šest stepeni
Pogon na sva četiri točka
Ubrzanje 0-100 Km/h 8,3 s
Maks. brzina 193 km/h
Dimenzije 4.630 x 1.864 x 1.666 mm
Rezervoar 52 l
Prtljažnik 616 l