Novi Nissan Qashqai je već neko vreme prisutan na našem tržištu. Ovaj japanski krosover je uvek bio popularan kod vozača u Srbiji, a glavne prednosti su mu uvek bile kompromis dimenzija, cene i ponude prostora, kao i nadprosečna pouzdanost
Kada je najnovija verzija u pitanju, mnogima se neće dopasti izostanak dizel motora, kojeg sada menja inovativan hibridni pogon. Na našem testu se, ipak, našla standardna benzinska verzija koja će sigurno biti daleko popularnija.
- Kakve inovacije donosi potpuno novi Nissan Qashqai
- Koliko prosečno troši popularni benzinski 1.3 turbo motor
- Da li je i danas Nissan Qashqai jedan od lidera u klasi
Novi Qashqai, iako veoma savremen, predstavlja evoluciju dosadašnjeg dizajna. Već na prvi pogled je potpuno jasno o kom modelu je reč, a Nissan-ovi stručnjaci su potvrdili da je to bila želja. Novitet je, ipak, neznatno porastao - 35 milimetara u dužinu i osetnija 32 milimetra u širinu. Sve to će poboljšati ponudu prostora, a povećano međuosovinsko rastojanje je tu da obezbedi dodatnih 28 milimetara prostora za noge na zadnjoj klupi.

Testirani model je imao točkove od čak 20 inča. Atraktivni su, tu nema spora, ali pitanje je i koliko su vam u ovoj klasi potrebni. Isti auto bi mnogo komforniji bio sa dva broja manjim točkom i pneumaticima nešto većeg profila, a s obzirom da je upitanju 4x4 verzija, takav izbor točkova ima i više smisla. Srećom, mogućnost izbora postoji.
Cena
Potpuno novi Nissan Qashqai startuje sa cenom od 23.750 evra, a u pianju je model sa Visia paketom opreme I 1.3 benzinskim motorom od 140 konjskih snaga. Za snažniju verziju od 158 konjskih snaga, sa istom opremom, potrebno je doplatiti do 27.050 evra, a verzija sa istim motorom I automatskim CVT menjačem košta 28.550 evra.
Detaljne informacije o cenama pronađite ovde

Velike promene susrećemo i u kabini. Analogni instrumenti su zamenjeni monitorom od 12,3 inča, koji može da se prilagođava tako da prikazuje podatke o vožnji, klasične instrumente, mapu satelitske navigacije… Na centralnoj konzoli je takođe monitor, osetljiv na dodir.
Zakažite probnu vožnju
I pred detaljne digitalizacije, osnovne komande muzičkog sistema se nalaze ispod ekrana, a tu su i klasične komande klimatizacije. I pored digitalizacije kokpita, rukovanje je relativno jednostavno. Naravno, obilje mogućnosti i opcija zahteva malo više bavljenja podešavanjima, ali novi Qashqai je jedan od onih automobila koji vozaču omogućava i da ga koristi na staromodni način.

Pozicija za upravljačem je kao i kod prethodne dve generacije – veoma komotna i više sportska nego u SUV stilu. Moramo da naglasimo da su sedišta jedna od najboljih u klasi, a nude i opciju masaže.
Zadnja klupa je komforna i prostrana, a iza nje se nalazi prtljažnik varijabilne zapremine 436/479 litara. Možda bi od porodičnog krosovera očekivali koji litar više, ali ako se u obzir uzme da je reč od 4x4 modelu i to je zadovoljavajuće.

Testirani model je pokretao sada već dobro poznati 1.3 motor, proveren u velikom broju Renault, Dacia, pa i Mercedes automobila. U pitanju je verzija od 158 konjskih snaga, koje se do podloge prenose preko sva četiri točka. Japanski konstruktori su se opredelili da upotrebe kontinualni CVT menjač.
Ipak, danas to više ne predstavlja hendikep. Prethodnih godina CVT transmisije su po pravilu gušile snagu motora, ali sada to više nije slučaj. Nissan-on Xtronic CVT menjač se ponaša kao najbolja automatska transmisija sa dvostrukim kvačilom.

Jedina zamerka bi mogla da se uputi potrošnji. U principu ona je sasvim očekivana za automobil ove snage i mase, ali smo od ovog motora do sada navikli da nas uvek iznenadi par litara nižom potrošnjom od očekivane. U gradskim uslovima prosek je bio nešto iznad deset litara benzina, što je najverovatnije posledica 4x4 pogona, koji automobilu dodaje oko 150 kilograma dodatne mase.
Snage u vožnji ne nedostaje, a i vozne karakteristike su na visokom nivou. Oslanjanje je dovoljno čvrsto da i pored povišenog klirensa stabilnost bude besprekorna, ali ne na uštrb udobnosti.

Zaključak je potpuno jasan. Da li je Nissan Qashqai i dalje jedan od najboljih automobila u klasi? Apsolutno da. Jedan od najboljih i najlogičnijih izbora. Naravno, u pitanju su nijanse, jer i konkurencija je jednako dobra, ali Qashqai zaista pleni odmerenošću i očiglednim kvalitetom, a kada dođe vreme za prodaju, bićete nagrađeni, jer ovaj automobil je uvek bio veoma tražen i na tržištu polovih automobila. |
Nissan Qashqai
Motor R4, benzin, turbo
Zapremina 1.332 ccm
Snaga 116 KW/158 KS pri 5.500 o/min
Ob. moment 270 Nm pri 1.800 o/min
Transmisija automatska CVT
Ubrzanje 0-100 Km/h 9,9 s
Maks. brzina 198 km/h
Pogon na sva četiri točka
Masa 1.502 kg
Dimenzije 4.425 x 1.835 x 1.625 mm
Rezervoar 55 l
Prtljažnik 436/479 l