Zahvaljujući predstavništvu kompanije Porsche, bili smo u prilici da se tokom celodnevnog druženja upoznamo sa kompletnom gamom renomiranog proizvođača iz Štutgarta, od kompaktnog i bučnog Boxster-a, preko udobnih SUV modela i Panamere, do prestižne 911-ice
Dan kada se testira neki od Porsche automobila svakako nije uobičajen dan. A dan kada može da se isproba kompletna gama automobila renomiranog proizvođača iz Štutgarta, svakako se svrstava u posebne izuzetke. Kompanija Porsche je nedavno specijalizovanim automobilskim novinarima upriličila jednodnevno druženje tokom kojeg smo bili u prilici da testiramo najekskluzivnije i najsnažnije verzije svih modela iz Porsche ponude.
Test ruta je startovala u Beogradu, a završila se na Kopaoniku. Ruta je, dakle, bila takva da smo sa ovim automobilima bili u mogućnosti da se upoznamo u svim uslovima vožnje, od gradske gužve, preko auto-puta, do izuvijanih planinskih puteva.
Da cela avantura ne bude baš prevelika avantura, odnosno da sve protekne bezbedno, brinuli su sertifikovani Porsche instruktori, koji su tokom celog dana diktirali tempo. Bio je je to definitivno tempo koji je mogao da nam predstavi sve ove automobile u pravom svetlu.
A tek kada u jednom danu testirate sve modele iz Porsche game, shvatate koliko je ovaj nemački proizvođač zapravo ispred konkurencije. Porsche je uvek postavljao standarde, ali je poštovao i tradiciju.
Pa krenimo onda od tradicije. Upravo nas je tradicija naterala da prvo sednemo za upravljač modela 911 i to u TurboS verziji od 650 konjskih snaga i sa ubrzanjem do sto kilometara na čas za samo 2,7 sekundi. Ovaj automobil, kada se u njega smestite, svakim detaljem odiše tradicijom. Iako dobrim delom digitalizovana, ispred vozača se nalazi nostalgična instrument tabla sačinjena od kružnih pokazivača, naravno sa velikim obrtomerom u centrlnoj poziciji.
Ekran na centralnoj konzoli ni ne gledamo, ne interesuje nas… Kada se smestite za upravljač telo obuhvata sportsko sedište, a motor se iz zadnjeg dela oglašava prepoznatljivim “bokserskim” brundanjem. Okrećemo rotacioni prekidač na upravljaču u sportski mod i zvuk postaje još intenzivniji, čak i prilikom rada na “leru”.
Prelazak u model Boxster je predstavljao pravo iznenađenje. Recimo to ovako – u poređenju sa Boxster-om, model 911 izgleda kao automobil kojim bi se zaputili na more. Boxster je manji i nekako neposredniji. Motor se ne nalazi “u repu”, već tik iza leđa vozača i to se itekako oseti.
I u vožnji se oseti manje udobnosti i više adrenalina kojim rasolaže kompaktniji Porsche. Manjak snage u odnosu na 911-icu nimalo ne utiče na uživanje u vožnji modela Boxster. Čini nam se čak da su modeli Boxster i Cayman danas ono što su pre par decenija bile 911-ice, dok su 911-ice danas zagazile u daleko višu klasu. Neuporedivo su ozbiljniji automobili nego pre.
I na kraju smo se našli za upravljačem modela Panamera GTS Sport Turismo. Njenih 480 konjskih snaga je bilo slaba pretnja posle snage 911-ce i sportskog karaktera Boxstera, tako da smo vreme za njenim upravljačem iskoristili za uživanje u udobnosti, zvuku V8 motora, ali i za sumiranje utisaka, a iako smo tog dana vozili većinu modela iz Porsche ponude, preneli smo samo utiske onih najuzbudjivijih…
A utisak je zapravo samo jedan, a to je da Porsche danas najbolje balansira između proizvodnje velikoserijskih automobila i ekskluzivnosti. U pitanju su automobili koje na zapadu sebi može da priušti veliki broj vozača, ali i pored toga oni imaju vrhunski nivo kvaliteta, fantastične performanse i jedinstven X faktor.
I ono što je najvažnije – i pored bremena tradicije, Porsche danas uspeva da postavlja nove standarde kada je u pitanju razvoj i popularizacija novih tehnologija. A šta će se u budućnosti desiti sa šestocilindarskim boxer motorom u repu 911-ice, za sada ne želimo da razmišljamo… |