Novi Renault Clio E-Tech 140 Hybrid kombinuje sportski šarm i performanse sa naglašenom ekonomičnošću. Cena prati kvalitet, ali i pored toga Clio je jedan o najpristupačnijih hibrida na tržištu
Do sada je važilo nepisano pravilo da je Renault zadužen za električne automobile, a toyota za hibride. Ipak, vremena se menjaju, pa u poslednje vreme i Toyota počinje da istražuje svet elektromobilnosti, a u ponudi Renault-a se nalazei hibridi. Jedan veoma interesantan se našao na našem testu, a u pitanju je Renault Clio E-Tech 140 Hybrid.
Ima li mnogo inovacija u kokpitu hibridne verzije modela Clio?
Kakva je situacija po pitanju ponude prostora?
Da li je Renault ovladao hibridnim pogonom?
Tokom sedam dana za upravljačem ovog interesantnog automobila mnogo smo naučili o tome kakav pristup razvoju hibrodne tehnologije ima Renault, a zaključak je – prilično drugačiji od Tojote. Prve razlike se ogledaju već u dizajnerskom pristupu.
Kada je Renault u pitanju, na prvi pogled ničim nije moguće zaključiti da je u pitanju hibridna verzija modela Clio. Istina, nije reč o modelu koji se proizvodi isključivo u hibridnoj verziji, kao na preimer Toyota Prius, ali i pred toga, Clio se ne razlikuje mnogo od standardnih verzija.
Čak i E-Tech oznaka na petim vratima ne otkriva mnogo. Na prvi pogled bi moglo da se zaključi da je u pitanju sportska bolje opremljena verzija popularnog gradskog modela i to je to. Sve to i nije tako loše, jer Clio je još uvek jedan od najatraktivnijih modela u klasi. Plava boja, lepi aluminijumski točkovi i hromirani detalji upotpunjuju premijum utisak o ovom automobilu.
Slično je i u kabini. U Renault-u se nisu mnogo trudili da istaknu da je u pitanju hibridni model. Jedini detalj koji to otkriva je displej table sa instrmentima. Naime, monitor koji kod standardnih verzija prikazuje obrtomer ili brzinomer, zavisno od odabranog moda, kod hibrida prikazuje samo status hibridnog pogona.
Naime, grafička animacija prikazuje da li se baterija prazni ili dopunjuje, a u centralnom delu displeja se nalazi digitalni prikaz brzine kretanja. Sa leve strane je grafički prkazno trenutno stanje napunjenosti baterije. Ostali podaci, kao na primer informacije putnog računara, se prikazuju kao i kod ostalih Renault modela. U principu, sve je jasno, pregledno i veoma funkcionalno.
Centralnim delom kokpita dominira ekran multimedije. U pitanju je njegova manja verzija, a u ponudi se nalazi rešenje koje još više ide u visinu i ima naglašen portretni prikaz. Naša ocena je da je i manji ekran kakav se našao na našem testu sasvim adekvatnih dimenzija, ako ne, onda i veći nego što je potrebno.
Na svu sreću, Renault misli na lakoću rukovanja i funkciomalnost, tako da se ispod ekrana nalaze lepe i funkcionalne komande klimatizacije.
Prednja sedišta su na oko pomalo sportski prfilisana, po ugledu na neke starije renault automobile. Veoma su komforna, i sasvim su adekvatna za najduže vožnje. Tu je i podesivi nalon za ruku između sedišta, tako da je za upravljačem lako pronaći skoro pa savršenu poziciju.
Zadnja klupa nije rekorder po pitanju prostranosti. Za dve osobe prosečnog rasta ili dvoje dece će biti sasvim dovoljna, ali za četiri odrasle osobe krupnijeg stasa, ovaj automobil nije idealan izbor. To je prvenstveno posledica atraktivnog stajlinga karoserije i skromne visine linje krova. Naravno, to ne svrstavamo u mane automobila, pre bi to mogli na nazovmo njegovim osobinama. Ko želi više prostora, ima u Renault/Dacia ponudi za sličnu količinu novca itekako šta da bira.
Ono što nas je najviše interesovalo je kako se ovaj dobro poznati automobil ponaša sa hibridnim pogonom. Prvi utisak je više nego pozitivan. Bešumno kretanje pri malim brzinama i tokom manevrisanja na parkinzima nam se itekako dopalo i savršeno se dopunjuje sa tradicionalnom Renault-ovom udobnošću.
U vožnji ovaj hibridni pogon obezbeđuje naglašene sportske performanse. Kombinacija dva elektromotora i benzinskog agregata od 1.6 litara rezultuje snagom od 140 konja. Ipak, u praksi utisak je još impresivniji. Naime, zahvaljujući asistenciji elektromotora automobil startuje silovito i bez zadrške, a odlična su i međuubrzanja. Subjektivni osećaj u vožnji je svakako bolji nego što bi 140 KS moglo da nagovesti.
Potrošnja zavisi od stila vožnje. Ako tokom svakodnevne vožnje uživate u ubrzanjima i poigravate se, potrošnja će biti oko šest litara. Ako se vozi malo pažljivije, uz standardna ubrzanja, ali bez mnogo ekonomisanja, potrošnja pada na oko pet litara. Pritom vozač je mora da brine o bilo čemu, jer automobil samostalno upravlja radom hibridnog sistema i svako kočenje koristi da dopunjuje bateriju i gasi benzinski motor kada god je to moguće.
Na kraju mora opet da se dođe i do cene. Renault Clio sa hibridnim pogonom u trenutku pisanja ovog teksta startuje sa cenom od 22.790 evra. To i jeste i nije mnogo. Jeste mnogo ako se kaže da za automobil B segmenta treba da se izdvoji više od 20.000 evra.
S druge strane, nije mnogo ako se u obzir uzme da u ovom trenutku nema mnogo automobila u ovoj klasi koji se nude po ceni manjoj od 15.000 evra. Osnovni Clio sa trocilindrašem od 65 KS startuje od 15.490 evra, a slična je cena i svih konkurentskih automobila. Kada se tako pogleda, može da se prokomentariše da Renault Clio E-Tech 140 Hybrid i nije tako skup. Zapravo, to je jedan od najpristupačnijih hibrida trenutno na tržištu…
Renault Clio E-Tech 140 Hybrid
Benzinski motor R4 benzin
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 66 KW/90 KS
Ob. moment 148 Nm pri 3.200 o/min
Transmisija automatska
Snaga sistema 103 kw/140 KS
Ubrzanje 0-100 Km/h 9,3 s
Maks. brzina 180 km/h
Pogon na prednje točkove
Dimenzije 4.050 x 1.798 x 1.440 mm
Rezervoar 39 l
Prtljažnik 301 l