TEST: Renault Megane Conquest - Kupe prostran kao karavan

Na prvi pogled Renault se promocijom modela Megane Conquest upustio u avanturu.

Renault Megane Conquest
Renault Megane Conquest

Na prvi pogled Renault se promocijom modela Megane Conquest upustio u avanturu.

Ali, posle prvih test vožnji i upoznavanja sa ovim novitetom, čini nam se da nije u pitanju nikakva avantura, već mudar tržišni potez. Prosto da se zapitamo kako se niko do sada nije setio da predstavi klasičan SUV coupe kojem cena nije prepreka do većeg broja kupaca.

Kada bi trebalo nabrojati pet evropskih proizvođača koji su naviše svojim inovacijama menjali ustaljene norme, Renault bi morao da se nađe među njima. Modelom Megane Coquest, ovaj put Renault nije otkrio toplu vodu, jer klasa SUV kupea već postoji, ali do sada se niko nije odvažio da ovaj popularni segment ponudi izvan premijum klase, po pristupačnijoj ceni. Sada je tu Megane Conquest, automobil koji definitivno donosi svežu krv u jedan od najzahtevnijih tržišnih segmenata. Saznajte kakva su naša iskustva:

Renault Megane Conquest 04

A upravo atraktivnost je jedan od osnovnih aduta modela Megane Conquest. Prednji deo je stilizovan u skladu sa imenom, jer prednje svetlosne grupe nedvosmisleno podsećaju na aktuelnu verziju modela Megane. Isto važi i za zadnji deo karoserije, koji krase izdužene spojene svetlosne grupe.

Cene

Renault Megane Conquest je definitivno najpristupačniji SUV coupe na tržištu u ovom trenutku. Osnovni model u Zen paketu opreme može da se kupi za 26.790 evra. Opremljenija Intens verzija startuje sa cenom od 28.790 evra, dok prestižni R.S. Line košta 32.490 evra

Više informacija


Treba napomenuti i to da, iako je ovaj model nosi ime Megane, on platformu zapravo deli sa modelima Captur i Clio. Istina, ta platforma je produžena, tako da Megane Conquest ima ukupnu dužinu od 4,6 metara i međuosovinsko rastojanje od čak 2,7 metara. To nikako nije u kasi modela Clio. Pitamo se kako su se sve ove promene i neobičan oblik karoserije odrazili na ponudu prostora.

Hyundai Tucson Hybrid 02

Zakažite test vožnju!


Ulazak u automobil otkriva da novitet u Renault gami ima pomešan genetski kod. Naime, kokpit je preuzet iz modela Clio i Captur, ali je prostranost ipak mnogo veća. Na prednjim sedištima ima dovoljno prostora, a komotno na zadnjoj klupi mogu da se voze i odrasli putnici visine 190 centiemtara. I to nije sve – iza zadnje klupe se nalazi prtljažnik rekordne zapremine 513 litara (480 litara kod hibrida), što je u klasi karavana C segmenta.

To što Megane Conquest osnovu deli sa modelima Clio i Captur ima još dobrih strana, a to je i organizacija kokpita. Instrumenti su potpuno digitalizovani, a centralnim delom dominira veliki uspravno orijentisani ekran osetljiv na dodir kojim se rukuje veoma atraktivnim, preglednim i dobro organizovanim multimedijalnim sistemom.

Hyundai Tucson Hybrid 07

U standardnoj verziji ovaj ekran ima dijagonalu sedam inča, a u testiranom modelu se našao veći od 9,3 inča, koji ima vertikalnu orijentaciju. Iako je tu veliki monitor, vozaču se na raspolaganju nalaze i veoma praktične manuelne komande klimatizacije. U dnu se nalazi veoma atraktivna ručica automatske transmisije.

Dobra vest je da je automatski menjač standard, bez obzira na pogon i nivo opremljenosti, a manuelne transmisije nema u ponudi. Tabla sa instrumentima se nudi u nekoliko verzija, sa ekranima dijagonale 4,2 inča, sedam ili 10,2 inča. Tu nema mnogo iznenađenja, jer Renault već odavno nudi kvalitetne instrumente, koji su u isto vreme i atraktivni, ali, što je još važnije, funkcionalni i pregledni. Ni Megane Conquest nije izuzetak.

Hyundai Tucson Hybrid 11

Tokom kraćeg druženja sa Renault-ovim SUV kupeom najviše kilometara smo prevalili u verziji koja će na našem tržištu sigurno biti najinteresantnija, a to je osnovni benzinski agregat. U pitanju je turbo četvorocilindraš koji Renault deli sa Mercedesom, koji raspolaže sa 140 konjskih snaga. Snage ima u izobilju, naravno ukoliko ne očekujete performanse na novou premijum modela SUV kupe segmenta.

Ponuda motora

Kada je motorizacija u pitanju, nastavlja se trend eliminacije dizela, tako da su za pogon zaduženi jedan benzinski i jedan hibrid. Osnovni pogon obezbeđuje poznati benzinski četvorocilindraš zapremine 1,3 litra u verziji od 140 konjskih snaga. Oni koji preferiraju ekonomičnu vožnju mogu da se opredele za hibridni pogon. On se sastoji od 1.6 benzinskog agregata od 91 KS i dva elektromotora koja obezbeđuju ukupan potencijal od 145 KS. Kasnije ove godine će se ovim motorima pridružiti i benzinski agregat od 160 KS.

Ono što voznim karakteristikama svakako doprinosi je standardno ugrađena automatska transmisija, koja u svakoj situaciji besprekorno upošljava motor i iz njega izvlači maksimum. Kada se svemu doda i odična zvučna izolacija, stiče se utisak da Megane Conquest sve zadatke vozača obavlja bez trunke naprezanja, što donekle i jeste tačno.

Hyundai Tucson Hybrid 04

Novi renault Megane Conquest je definitivno dobro zaokružen i kompletan automobil. On u veoma atraktivnoj spoljašnjosti objedinjuje prostranost i praktičnost u rangu sa punokrvnim porodičnim automobilima, poput karavana C segmenta. Pored naglašene atraktivnosti može da se pohvali i relativno pristupačnom cenom, pogotovo ako se u obzir uzme klasa kojoj pripada.

Tehnički podaci

Motor R4, benzin
Zapremina
1.333 ccm
Snaga
103 KW/140 KS pri 5.500 o/min
Ob. moment
260 Nm pri 1.750 o/min
Transmisija
automatska, sedam stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h
9,8 s
Maks. Brzina
205 km/h
Pogon
na prednjim točkovima
Dimenzije
4.568 x 1.820 x 1.576 mm
Prtljažnik
513 l
Masa
1.336 kg