DriveGreen magazin - Green je IN

TEST: Toyota Aygo X – Automatik za uživanje i u gradu

Toyota Aygo X je penzionisala klasični Aygo, a mi smo tokom sedmodnevnog testa pokušali da otkrijemo koje su prednosti i mane ovog gradskog mikro krosovera u verziji sa automatskom transmisijom

TEST: Toyota Aygo X

Toyota Aygo X je penzionisala klasični Aygo, a mi smo tokom sedmodnevnog testa pokušali da otkrijemo koje su prednosti i mane ovog gradskog mikro krosovera u verziji sa automatskom transmisijom

Imali smo već priliku da testiramo Toyota model Aygo X u standardnoj verziji sa manuelnom transmisijom, a sada se na našem testu našla verzija sa automatskim menjačem. Jedna od interesantnih inovacija kod testirane verzije je bio i platneni sklopici krov, koji od modela Aygo X pravi simpatičan gradski targa krosover.

20231025 095040

U principu to su i jedine razlike kod ove verzije, a Toyota ima izuzetno skromnu ponudu kada su mehaničke opcije modela Aygo X u pitanju. Dostupan je samo jedan atmosferski benzinski agregat sa pogonom napred, a kupac može samo da menja opciju transmisije – automatska ili manuelna.

20231025 094435

Maleni Aygo je postao još jedna od žrtava krosover trenda, a mi smo tokom sedmodnevnog test pokušali da utvrdimo da li novi koncept povišenog klirensa u A segmentu nudi nešto konkretno više.

PROČITAJTE JOŠ: 
TEST: Hyundai i10 – Cena i kvalitet su aduti
TEST: Nova Dacia Sandero Stepway - Ekonomično na gas

Što se samog dizajna tiče, svakako da nudi vše. Novi Aygo X izgleda znatno atraktivnije i ozbiljnije od klasičnog modela Aygo, ali ne samo zbog generacijske razlike i činjenice da je Aygo X osam godina mlađi. Sam krosover koncept, povišen klirens, veliki točkovi, sve to modelu Aygo X daje daleko ozbiljniji nastup.

DSC 0442

Isto važi i za kabinu. Kokpitom dominira veliki monitor na centralnoj konzoli, koji zbog ovalnog okvira u kojem se nalazi izgleda još dominantnije. Istina, ovakvo rešenje je “pojelo” prostor za centralne ventilacione otvore, ali nismo tokom sedam dana testiranja to primtili i kao manu. Samo smo ustnovili da ih nema, ali klimatizacija je funkcionisala besprekorno.

DSC 0449

Ispred obruča upravljača se nalazi tabla sa instrumentima. Ona se sesastoji od velikog brzinomera unutar kojeg se nalazi poveći multifunkcionalni ekran, koji je jasan i pregledan. Generalno, kokpit je atraktivan, ali jasan i funkcionalan. Instrumenti su pregledni, a i pored velikog ekrana osetljivog na dodir koji nudi mnoštvo opcija, tu su klasične komande klimatizacije. Ono što bi još istakli je to da je i pored praktičnosti i funkcionalnosti, Aygo X zadržao pomalo originalan i razigran stil koji je odlikovao i prethodne Aygo modele, a što ovoj klasi automobila odlično pristaje.

DSC 0446

Prednja sedišta su, a što smo kada je Toyota u pitanju navikli, veoma komforna i obezbeđuju ugodnu poziciju za upravljačem, daleko bolju nego što bi klasa kojoj ovaj model pripada, mogla da nagovesti. Zadnja klupa nije mesto na kojem bi odrasle osobe želele da borave na dugim putovanjima, ali to se od ovog automobila ni ne očekuje. Isto važi i za prtljažnik zapremine 231 litar, koji je namenjen obavljanju dnevnih aktivnosti, ali nije pogodan za putovnja.

DSC 0445

U skladu sa klasom je i kvalitet materijala. Iako je završna izrada dobra, sa kožnim upravljačem i detaljima od pano laka, tu je i obilje tvrde plastike. Opet, ponavljamo, u ovoj klasi i po ovoj ceni, više nije realno očekivati, niti bilo ko od konkurenata po tom pitanju nudi više.

DSC 0450

Pogon testiranom modelu je obezbeđivao dobro poznati benzinski trocilindraš od jednog litra radne zapremine. U pitanju je motor bez turbine, koji 72 konjske snage oslobađa pri visokih 6.000 obrtaja. Obrtni moment od 93 njutnemtra dostupan je pri 4.400 obrtaja. Jasno je da sa ovim pogonom Aygo X nije neki trkač. Pomalo smo brinuli da li će automatski CVZ menjač dodatno da “uguši” potencijal nejakog motora, ali to se nije desilo. Daleko od toga da je Aygo X brz automobil, ali mnogo je bolji nego što smo očekivali. Kontinulani CVT menjači su očigledno napredovali poslednjih godina, tako da se ovaj model dobro vozi, pod uslovom da nemate nerealna očekivanja.

DSC 0465

Ponašanje u vožnji je besprekorno i iznad vih očekivaja za ovakvu koncepciju karoserije. Automobil se ponaša veoma sigurno i neutralno, a i pored povišenog klirensa i kratkog međuosovinskog rastojanja, nema neprijatnog naginjanja u krivinama. To je posledica činjenice da su točkovi ovog malenog automobila raspoređeni po uglovima karoserije, a oslanjanje prilično oštro trimovano. I pored tvrđih opruga komfor je sasvim zadvoljavajući, posebno na dobrom putu, a na komoditet mogu da se požale samo putnici na zadnjoj klupi.

DSC 0468

Zaključak se sam nameće. Toyota Aygo X je odličan automobil, ali samo dok od nje ne očekujete nešto čemu nije namenjena. U pitanju je gradski krosover, a ne porodični automobil za duga putovanja sa obiljem prtljaga.

DSC 0461

Detaljnije podatke o cenama i opremljenosti modela Aygo X pronađite ovde

Toyota Aygo X

Motor R3, benzin
Zapremina
998 ccm
Snaga
53 KW/72 KS pri 6.000 o/min
Ob. moment
93 Nm pri 4.400 o/min
Transmisija
automatska kontinualna
Pogon
na prednjim točkovima
Ubrzanje
0-100 Km/h 15,5 s
Maks. brzina
151 km/h
Dimenzije
3.700 x 1.740 x 1.525 mm
Prtljažnik
231 l
Rezervoar
35 l