U modelu Corolla TS Hybrid GR Sport japanska Toyota prikazuje hibridnu tehnologiju u najboljem mogućem svetlu. U pitanju je tehnologija koja je tehnički dovedena do perfekcije, što ostatak automobila uspešno prati
Tržište karavana nikada nije bilo slabije, ali igrom slučaja, Toyota Corolla TS Hybrid GR Sport je drugi test karavan modela koji zaredom objavljujeo, posle veoma interesantnog Peugeot-a 308 SW. To nas još jednom navodi na pitanje - zašto je ova klasa tako nepravedno zapostavljena, posebno karavani na bazi C segmenta? Upravo ova klasa karavan modela predstavlja optimum po pitanju cene, gabarita, udobnosti, prostranosti, ali i svakodnevne praktičnost. Baš kao što to danas čine krosoveri na osnovi C segmenta.
Može li ovako atraktivan auto da bude prostran i praktičan?
Koliko je Toyota napredovala po pitanju kvaliteta materijala u kabini?
Da li hibridni pogon opravdava oznaku Sport u imenu modela?
Pa iako su karavani po mnogim objektivnim merilima bolji automobili, krosoveri ipak odnose tržišnu pobedu, prvenstveno zahvaljujući nekim subjektivnim prednostima. Kao što je povišena pozicija sedenja od koje niko nema ništa konkretno…
Ali vratimo se mi “našoj” Corolli TS… Iako pripada klasi karavana, oznaka TS, odnosno Touring Sports, joj savršeno pripada. Atraktivnosti ne manjka, pogotovo kada je u pitanju GR Sport verzija, koja se našla na našem testu. Svakako je u pitanju jedan od najatraktivnijih karavan modela na tržištu trenutno.
Zaobljena forma znači na nije u pitanju najprostraniji automobil na svetu, ali prostora svakako ne nedostaje. Dovoljno je reći da prtljažnik raspolaže zapreminom od 581 litra, što, iako nije rekort, više je nego dovoljno. Pod prtljažnika se dupli, tako da je moguće dasku spustiti jedan stepenik niže, kada se oslobađa dodatni prostor za putne torbe. Polugama iz prtljažnog prostora se jednostavno obaraju zadnja sedišta, sa potpuno ravnim podom, pod uslovom da je duplo dno prtljažnika u gornjoj poziciji
Postora na zadnjoj klupi ima više nego dovoljno, sama klupa je veoma komforna za putnike svih uzrata, ali napominjmo da je komoditet maksimalan samo za dva putnika. Stižemo polako i do prednjih sedišta, a tek tada vozač postaje svestan kvaliteta ovog automobila. Mnogo puta smo hvalili sedišta u Toyota automobilima, koja su vrhunski profilisana od modela Aygo, pa do Land Cuiser-a. U modelu Corolla sedišta su praktično savršena. Besprekorno podržavaju telo i u leđnom i u sedalnom delu, a još jednom se potvrdilo da su najbolja sedišta upravo ona sa najamenje opcija podešavanja.
Ono u čemu je toyota poslednjih godina napredovala u odnosu a neka prošla vremena je kvalitet materijala. Izbor materijala i završna izrada su pratično na premijum nivou.
Organizacija kokpita je takođe besprekorna. Instrumente sačinjava kombinacija digitalne i analogne tehnologije. Na slikama se to ne vidi, a i inače je jedva primetno, brzinomer je zapravo monior, dok su ostali pokazivači analognog tipa. To daje mogućnost da se u centralnom delu prikazuju informacije po želji. Možda ova instrument tabla nije među nalepšim u klasi, ali je jedna od najpreglednijih i najfunkcionalnijih.
U vrhu centralne konzole se nalazi ekran multimedije. One je ostao bez praktičnih prekidača sa obe strane, tako da je sada atrektivniji, ali zahteva malo privikavanja na nov način rukovanja. Ono što je za pohvalu je to što se ispod ekrana multimedije nalaze praktične komande klimatizacije.
Za pogon testirane verzije bio je zadužen snažan hibridni pogon. U pitanju je dvolitarski benzinski četvorocilindraš koji uz pomoć elektromotora isporučuje 180 konjskih snaga. Performanse su izuzetne, što potvrđuje i podatak o ubrzanju do sto kilometara na čas za samo 8,1 sekundu.
Ono što posebno prija kod ovog automobila je svestranost. I pored točkova prečnika 18 inča, koji bi bez problema mogli da budu broj manji, automobil je veoma udoban. Ali i pored udobnosti, vozne karakteristike su besprekorne. U vožnji se čini da ovaj automobil može da ispuni vozaču svaku želju, do te mere je “poslušan” u krivinama.
Slično se ponaša i pogon. Polazak iz mesta je obično sa ugašenim benzinskim motorom, dakle bešuman, a i u vožnji je zvučna izolacija odlična. Ipak, kada se desna pedala odlučnije pritisne, automobil silovito ubrzava, kao da tek tada prikazuje sav svoj raskošni potencijal.
Možda nije teško da pretpostavite kako nam se Toyota Corolla TS Hybrid GR Sport veoma dopala. U pitanju je automobil koji u sebi nosi sazrelu i usavršenu hibridnu tehnologiju, kombinovanu sa mnogim drugim kvalitetima. Sve to daje veoma dobro zaokruženu celinu. Prava je šteta što automobilska industrija posle decenija usavšavanja benzinskih, dizel motora i hibrida, pravi zaokret ka električnom pogonu…
Toyota Corolla TS Hybrid GR Sport
Motor R4 benzin
Zapremina 1.986 ccm
Snaga 111 KW/152 KS
Ob. moment 190 Nm pri 6.600 o/min
Transmisija automatska kontinualna CVT
Elektromotor 109 HP/202Nm
Snaga sistema 132 kw/180 KS
Ubrzanje 0-100 Km/h 8,1 s
Maks. brzina 180 km/h
Pogon na prednje točkove
Dimenzije 4.650 x 1.790 x 1.435 mm
Rezervoar 43 l
Prtljažnik 581 l